Először is szeretnék egy rövid kis verset beidézni napjaink modern petőfiétől egy logoutos kreatív sráctól;

Fohász a PC-s játékiparhoz

"Ó te hatalmas, ezerkarú Isten
Mi tévő legyen, kinek pénze nincsen?
Nem adhatsz nekünk évente Half Life kettőt,
Hogy maxon se lassítsa be ezt a vasteknőt?
Inkább adsz nekünk kínt, Clear Sky-t és bugot,
Crysis-t, Spore-t és PR maszlagot!

Régen nem így volt, nem voltál íly surmó!
Ha nem ment jól valami, volt egy gomb: TURBO!
Ment is a Dune 2, Doom, Wolfenstein,
Ascendancy is jó volt, bár az AI nem volt Einstein.
Igaz nem volt látványos ha kockaembert ölhetsz,
Mégis volt ott valami, úgy hívták hogy ötlet!

És teremté a Pentium és szövetkezett vala,
Windows, directX és programhibák hada.
Ámúlt a sok júzer: "Nézd már, ez hogy robban!"
Hollywood kell ezeknek, effektek és jobban
Kellett hogy tornásszák fölfelé a gépigényt,
Alkatrészcserékből már írhatnék egy regényt.

Meddig lesz még EA, hogy csellendzs evriting?
Főleg a pénztárcát de nem az agyrutint.
Meddig sújtasz minket Need for Speed-el?
Volt belőle elég, több nem kell, hidd el!
Nagy kiadók ha halljátok most imámat, tegyetek
Hogy jobb legyen a PC-s játék kínálat."

Nos túlestünk a történelmi jelentőségű lírai versen, most szálljunk be a kis időgépünkbe és menjünk vissza talán a Mass Effect bejelentéséig. Igaz nem utaztunk jelentősen sokat , talán többet kellett volna, de ez is megteszi most;
- Akkoriban lehetetlennek titulálták a Mass Effect PC-re való fejlesztését, vajon kitől származott a játék? Naná, hogy a Microsofttól (fejlesztő: Bioware)...
A paródia azon része, hogy a Mikrof0s a PC Alliance (PC játékipart éltető cégcsapat) tagja eléggé bizar, kicsit tekerjük előre a mércét és nézzük meg a 2008-as Microsoft címeket egytől egyig X360-ra voltak befixálva, ebből ne gondoljon mindenki arra, hogy nem jelennek meg pc-re azon címek, de evidens, hogy jóval később és valószínüleg más cég által... MONEY - MONEY - MONEY, ez a szó mozgathatta a Microsoftot a Vista fejlesztési ideje alatt, természetesen a pénzért is meg kell izzadni, de ha azt akarjuk, hogy ne keljen mindig a kreativitásunkat feszengetni, kiadunk egy olyan oprendszert amit kicsit átgondolva sokkal olcsóbban pár év múlva újra kiadhatunk, pl optimalizáltabban, hatékonyabban, újabb olyan technológiai fícsörökkel amiket már jóval korábban is meg tudtunk volna valósítani, de így működik ez a világ minden terén - legyen szó az autóknál a motor elektronikai rendszeréről, amit buherálva máris + lovacskákra tehetünk szert vagy a videókártyákra, ahhol egy kis pöcköléssel már is unlockolhatunk egy- két "next edition"-ös fícsőrt. Ez az éves szériagyártás legprofitérzékenyebb része, még sorolhatnék példákat, de hogy ne csak offoljak még idekapcsolnám az EA szériagyárat, ami évről évre egyre több évjáratos játékot készít, ami gyakran nem tesz jót az adott játékoknak (Pro Street, Fifa, NHL, NBA) és még sorolhatnám. Természetesen vannak igényesebb vállalatok is, mint például a Konami PES szériája (saját vélemény), ami évről évre érdekesebb vagy az NBA trónkövetelője a ien olyan k-s gém..

Vegyél PC-t, hisz virágzik itt is a játékipar!

Ez a reklámszöveg egyre kezd átmenni szemfényvesztéssé..
De miért virágzik? Természetesen vannak még a pc-nek is gyöngyszemei;

- World of Warcraft
- Age of Empires
- Starcraft
- Warhammer
- Sims


Kontra:

- Metal Gear Solid 4
Star Wars Force Unleashed
- Haze
Heavy Rain
- Rock Band

Jó jó ez nem valami meggyőző, inkább azon a ponton maradok, hogy a Heavy Rain-t kívéve az összes játék megjelent (jelenik) már.
Gyakran olvashatjuk a PC-s portálokon, fórumokon, hogy ilyen olyan gondja van az embernek a játékkal.. Teszem azt, például a Devil May Cry 4-et is nehéz betanulni (konzolos megjelenés után közel fél éves csúszással), ugyanis a kezelőfelület szinte 100%-osan X360 kontroller kompatiblis. Igaz a DMC4 joystickkal tényleg élvezetesebb, de ha valakinek nincs rá cash-he akkor mit tehet ellene? (azon kívül hogy gyűjt rá)... Ebből kikövetkezethető a nyilt és csúnya warez.. Egy játék eladási statisztikái nem tükrözik azt, hogy valójában hányan játszanak vele, az eredmény = gyenge eladások.. Miért? Mert ha valaki gamer vagy sima standart alkalmi játékos, rendszerint előbb körül néz a játékot illetően, aztán ha bejön két dolgot tehet; - El megy a boltba és +veszi vagy szépen letölti (konzolra is)... Gyakrabban a letöltés mellett szokott választani a user, hisz lehet, hogy akkor az arra ki tett pénzből vesz egy Joy-t vagy csak szimplán már észre sem veszi amit művel.. A konzol gázosabb, mert ahhoz kétrétegű DVD (hamarosan blu-ray) és egy bizonyos buherálás kell, sőt még azt le is kell szedni... Ez kényesebb, így konzolokon (is) pár százalékkal, ismétlem csak pár százalékkal! kevesebb ember teszli le a voksát a warez mellett.

Játékfejlesztők

Mint tudjuk egy játék elkészítéséhez kell egy TEAM, amiben gyakran összevonva adott feladatokat csinálnak (nagyobb fejlesztő csapatoknál jellemző), van aki modelt készít, van aki programoz, van aki scripteket ír, estébé.. Miután elkészül egy játék válogatás nélkül gyakran aranylemezre kerül (BlackSite Area 51 adminisztrációs hiba példascript fault). No de, mivan ha például egy multiplatform játék demója ki jön konzolokra? A legtöbb PC-s el kezd óbégatni és anyázni, jogosan, hogy hát mén nem adják ki... Erre gyakran a drága fejlesztés szöveget kapja az átlag ember... Vagy örüljetek, hogy PC-re kijön nyersen fogalmazva... Gázosabb a helyzet az only konzol játékokkal, itt is szintén megy a vita, gondoljunk csak a Gears of War-ra vagy a nagyobb port kavart GTA 4. részére.. Ezek leginkább marketing fogásból nincsenek egyből konzolos társaikkal egymás mellett vagy céges komplikációk miatt.. Ezeknél két duma a legáltalánosabb;
- Hát PC-re nem óccó fejlesztés, mi fejlesztni konzol, mert az t(ők)ösebb.
- Nem jön ki..

Bevallom őszintén nem sok sajtóközleményt olvastam el, még is biztosan jelenthetem ki, hogy ezen polgárpukkasztás, miszerint a PC-re való fejlesztés drága, satöbbi csak egy nagy FAKE és természetesen elfogult postom lényege; egy hazugság.. Mára már a Nintendo64 ki ment a divatból a PC-barát Microsoft leginkább konzoljára gyúr, a fejlesztők elkényelmesedtek és az egységes konzolokra tolják ki a legjobb címeket.. De természetesen vannak még standard-hardfejlesztők. (hm standard-hard ) Ide már nem hoznám fel az Angol származású Molyneuxot, de John Carmackot és John Romerot (DOOM!!) kik még megengedhetik az egót (köhöm ), hisz még meg maradtak veterán-fejlesztőknek, pedig nekik volt idejük változni. Ők azok akik már lassan 20 éve színesítik a játékipart leginkább jól eltalált játékaikkal. Ők azok akik nem csak, hogy keményen megdolgoznak azért az elismerését, hanem a legkegyetlenebb módon válogatják be brigádjukba az arra megtermedt fejlesztőket (Aki ID-s akar lenni, pokolra kell annak menni (saját)), hogy aztán szadizhassák őket... Ez meg is látszik projektjeiken; Rage, Doom 4. Mind 2 játék az akcióra gyúr, sőt még alattuk dübörög majd a hiperjól megírt ID TECH 5 motor 1000lóerővel , az említett turbinának érdekessége, hogy jól optimalizált és 100% multiplatform kész, ácsi.. van negatívum is; - Sok helyet foglal...

Hope for PC
Az epilógusomba rövid bíztató szavakat írnék;
Elfogult posztomra rátennék egy lapáttal, azon bíztató informorzsákkal, mint például az AMD-ATi vagy az Intel ilyen olyan fejlesztései vagy egyébb PC-ben rejlő erőforrások kinyerése. Egy valami elképzelhetetlen világunkban az az, hogy a PC összeforjon a konzollal. Vajon miért mennek még benzinnel az autók? Végső költői kérdésem után nem mondanék semmit, mert akkor a sokáig vitatkozhatnánk. Nem szeretek vitatkozni