Michal Nowakowski, a CD Projekt RED társigazgatója a PC Gamernek árulta el nemrég, hogy a The Witcher 3 fejlesztésének utolsó szakasza miatt annyira elbízták magukat a stúdiónál, hogy az rányomta bélyegét a Cyberpunk 2077-re is.

"Ez önbizalmat adott nekünk... szerintem ez volt a kezdete annak a fajta varázslatos gondolkodásnak a cégnél, ami csak a Cyberpunk után ért véget."

A "varázslatos gondolkodás" alatt azt értette, hogy a stúdióban kialakult az a hit, miszerint a fejlesztés végén minden problémát egy csapásra sikerül majd megoldani, ahogy korábban is történt. 2015. februárjában ugyanis még közel sem volt olyan állapotban a The Witcher 3, hogy kiadják, de pár hónap alatt sikerült kipofozni.

Ez a hozzáállás azonban a Cyberpunk 2077 esetében nem vált be, és a játék megjelenése után a cég felismerte, hogy strukturáltabb és realisztikusabb megközelítésre van szükség a jövőbeni projektek során. A realitás ugyanis visszaköszönt, nem sikerült rövid idő alatt csodát tenni, a Cyberpunk 2077 szinte játszhatatlan állapotban jelent meg. A borzalmas start után rengeteg időbe és energiába tellett, hogy gatyába rázzák a játékot.

És hogy mégis miért "örülhetünk" ennek? Szimplán azért, mert a CDPR tanult múltbéli hibáiból, így a The Witcher 4 kapcsán már nem számíthatunk hasonló fiaskóra. Ugye?