• Aaryn Flynn a Dragon Age és a Mass Effect-szériáról beszélt
  • A BioWare egykori veteránja szerint túlságosan is hasonlóvá vált a két sorozat
  • Szerinte az előbbinek inkább a Neverwinter Nights-ra kellene hasonlítania
  • Míg a Mass Effect megmaradhatott volna a filmszerű történetmesélés terén

A BioWare jelenleg több vasat is tart a tűzben egyszerre, hiszen mind a Mass Effect, mind pedig a Dragon Age-széria kibővül majd, épp csak azt nem tudni, hogy pontosan mikor, holott a Dreadwolfot már bejelentették egy ideje. A szebb napokat is látott stúdió két zászlóshajójának legutóbbi felvonásai (Inquisition és Andromeda) még a teljesen más téma ellenére is elég sok közös vonással bírtak, elég csak a félig nyitott pályákra, a küldetések rendszerére és a fejlődésre gondolni. Ez egyrészt érthető, mert hát ugyanarról a stúdióról beszélünk (még akkor is, ha az Andromedát fejlesztő Montrealt a játék bukása után beolvasztották a Motive csapatába), ám ha belegondolunk abba, hogy az első Mass Effect és a Dragon Age: Origins (avagy Vérvonalak) között még milyen óriási különbségek voltak, akkor jól látszik, hogy azóta elég közel került egymáshoz a két sorozat. A cég egykori veteránja szerint pedig nem feltétlenül ez a jó irány.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Aaryn Flynn, a cég egykori vezérigazgatója az Edge Magazine-nek beszélt arról, hogy szerinte jobb lett volna, ha a Dragon Age megtartja az első részben látott PC-s vonásokat, a Mass Effect pedig maradhatott volna a filmszerű történetmesélés terültetén. "Kissé elmosódtak a határok a Mass Effect és a Dragon Age között" – mondta a fejlesztő. "Bárcsak inkább a PC-központú, Neverwinter Nights-szerű identitást tartottuk volna meg a Dragon Age esetében, a Mass Effect pedig maradhatott volna egy filmszerű elemeket felvonultató remekmű." Egyébként a Baldur's Gate 3 a tökéletes példa arra, hogy az Origins CRPG-jellegű, valóban a Neverwinter Nights-ot idéző megközelítése is működőképes lett volna, ám az Electronic Arts igyekezett nyitni a szélesebb közönség felé, ennek "köszönhető" az, hogy az Inquisition már sokkal inkább tekinthető akció-RPG-nek hagyományos szerepjáték helyett. Meglátjuk, hogy a Dreadwolf esetében sikerül-e valamennyire visszakanyarodni a gyökerekhez, de az eddig hallott információk és szivárgások alapján könnyen lehet, hogy még inkább az akció irányába fog elindulni a széria – a veterán rajongók legnagyobb bánatára.