Az Ouculus Rift egy igen forradalmi VR-sisak, ami egy közösségi támogatást élvező kis projektből világszintű jelenséggé nőtte ki magát. Ma már ott tart a dolog, hogy a játékkészítő legenda John Carmack is az Oculusnál dolgozik másodállásban, és egyre több fejlesztő hajt fejet a srácok munkája előtt, ami visszahozhatja a 90-es évek második felében fejlesztési zsákutcának bélyegzett virtuális valóság technológiát. Csakhogy hiába váltunk konzolgenerációt, az Oculus Rift számára a PS4 és az Xbox One eleve gyenge vasnak tűnik.

"A konzolok messze túl limitáltak ahhoz, amit mi csinálunk. Mi a világ legjobb virtuális valóság eszközét szeretnénk léterhozni, amit aztán évente frissíteni kívánunk, és amint újabb lépcsőfokhoz érünk, azonnal átadni a stafétát a sisakot használó játékosoknak." -- fogalmazott Luckey a TechRadarnak adott interjújában. Kifejtette, hogy a konzolok a megjelenésüktől fogva ugyanolyan specifikációkkal rendelkeznek éveken keresztül, ez pedig egyszerűen nem elég a 60 fps-es, kétszer is kiszámításra kerülő 1080p-s kép megjelenítéséhez. Szóval az Oculus Rift, ha támogatja is majd a konzolokat, csak egy ideig lesz a barátjuk, a PC-vel viszont nagyon hosszú ideig együttműködik majd.

Oculus Rift