Oké, oké, most helyzet van, karantén meg minden. Hómoffisz, őrjöngő kutyák, kincsként őrzött vécépapír és paradicsomoskáposzta-konzerv: ezzel a valós Fallout-utánérzéssel nehéz számítógépen versenyezni. Kár, hogy a Comanche meg sem probálja...

Pedig Isten látja lelkemet, én készültem. Lelkes voltam, meg minden: söröcske bekészítve (brit tudósok szerint egy doboz = +10% Aim), csajom és az ebek lefektetve alunni. Tényleg készültem, mert a NovaLogic-féle Comanche CD 1994-ből volt az egyik legelső, legálisan hozzám beesett játék, s imádtam. Jó, voltam 18 éves, bohó és részeges alak, de akkor is.  

Na, ehhez képest most egy kicsit csalódott vagyok. Lehet, bennem van a hiba, kedves olvasó, de valahogy többet vártam. Igaz, teszem hozzá rögtön, ez csak egy korai változat (Early Access), de már teljesen játszható. Nálam egyetlen ponton bukott meg a dolog: az irányíthatóságon. De erről kicsit később.

A telepítés a szokásos (Steam-verzió), minden a helyére csusszant, majd következett a tutorial. Szerénység, ha van valami, amit szeretek magamban, az a szerénység – ezért én végig is nyomtam mind a hármat. Ami tökugyanolyan volt: sárga karikákon repülj át. Oké, a karikák egyre kisebbek és a sziklakanyon egyre zegzugosabb, de eléggé egyhangú a dolog, amin csak kicsit dobott  az egyetlen, fegyveres-harcolós kiképző feladat, szigorúan vissza nem lövő célpontokkal.

A játékban jelenleg egyetlen bevetést lehet repülni: egy fjordszerű tájon kell erősen csőpályája jellegű helyen végighaladva némi nyomozást (lezuhant gép fekete dobozának drónos kiemelése – ezért a motívumért viszont járt a pacsi) végezni, majd a mégiscsak félig életben maradt csapatunkat kivakarni a slamasztikából. Na, itt kezdődött a hasfájásom: jómagam ugye oldschool egérbillentyűs gamer vagyok, a konzolok világa távol áll tőlem. Ilyen emberek is vannak, na. Ez a játék viszont totál egyértelműen gumikezű konzolistáknak való: WASD-vel konkrét kínszenvedés az egész repülés, a fegyverváltással, az oldalra libbenéssel, a célzással, mindennel. A probléma gyökere: a szipiszupi überlopakodó extra helikopterünk gépágyúja mereven van beépítve(?!?!?!), ezért csak az egész helikopterrel mozogva(!!!) tudunk vele célozni. Hát mi ez, Mi-24P 1988-ból?!  Minden rendes harcihelikopáter orr alatti, szabadon mozgó gépágyúval dógozik, s ha ez így lenne a játékban is, akkor a billről megy a gép, egérrel meg nézek, célzok és lövök. Oszt’ jól meghal mindenki…  

Hogy ne csak fanyalgás legyen: a grafika szerintem szép, a hangok tetszenek, van egy-két jó ötlet (a drónos külön repülés például az, csak rejtsd el előtte a Comanche-odat egy szikla mögé, mert lelövik), az akciók ezen az egy pályán pörgősek, még ha nem is túl változatosak az ellenfelek. Működik a multi, 4 vs 4, pont jó mennyiség a pályához, csak ugye most még kevesen voltak fenn. 

Summa summarum: ha nekem látványosan nem is állt kézre a dolog, de ettől még másnak bejöhet. Gyors pörgős, nem sokat agyalós, életerő/lőszer utántöltős, ahogy egy arcade-tól el is várja az ember. Lesznek persze skinek (helikopterre és drónra is), még több pálya, rendes joystickos támogatás, ötféle, kilockolható heli is.Tudjátok mit? Várjuk meg a véglegest, kap még egy esélyt…

Támogasd te is a PC Gurut!