• A Horizon Forbidden West a legszebb játék idén
  • Legalábbis a Digital Foundry listája szerint
  • Olyan címeket utasítva maga mögé, mint a The Callisto Protocol vagy a Portal with RTX

Ugyan a grafika sokak szerint (nagyon helyesen) másodlagos szempont egy játékban, azért sosem baj az, ha egy alkotás kellemes a szemnek. Szemet gyönyörködtető címekből pedig idén sem volt hiány, a grafikára és a teljesítményre szakosodott Digital Foundry csapata pedig szokásához híven ismét listába szedte, hogy mely programok nyújtották a legtöbbet prezentáció terén. Az első tízbe olyan remekül festő játékok kerültek, mint például a páratlanul kidolgozott autómodellekkel rendelkező Gran Turismo 7, a patkányhordákat félelmetesen valósághűen megjelenítő A Plague Tale: Requiem, a Warhammer 40,000 mocskos világát az utolsó ellenfélig hűen visszaadó Darktide, vagy épp a Fortnite, ami nemrég kapta meg az Unreal Engine 5.1-es frissítést.

Az igazi nagyágyúk persze az első három helyen állnak, a dobogó harmadik fokára például a Portal with RTX tudott felkapaszkodni, ami a csatorna tagjai szerint az iskolapéldája annak, hogy mennyire fontos a bevilágítási rendszer a videójátékokban. Ezt követi a Striking Distance Studios sok tekintetben csalódást keltő játéka, a The Callisto Protocol, melynek kapcsán a fény-árnyék hatásokat emelték ki leginkább, elismervén, hogy mindezt egy régebbi motorból, az Unreal Engine 4-ből sikerült kihozniuk a fejlesztőknek. Az abszolút aranyérmes pedig meglepő módon a Horizon Forbidden West lett, tehát egy olyan cím, ami még az előző generációs hardverre, PlayStation 4-re is megjelent. A DF ebben az esetben leginkább az előző részhez képest sokat fejlődött animációkat, valamint az elképesztően részletes világot emelete ki, mint legfontosabb tényezők. A Forbidden West sajnos kissé elveszett idén a többi nagyágyú mellett (ezt jól tükrözi a The Game Awards is, ahol a hét jelölésből végül egyet sem tudott díjra váltani), így öröm látni, hogy legalább a Digital Foundry megadta a neki járó elismerést.