Az Evolve bejelentését követően egy sor további infó került napvilágra, hála a GameInformer cikkét jó hamar megkaparintó NeoGAF fórumozóinak. Azt már tegnap óta tudjuk, hogy lesz valamilyen szóló játékmód is, erről azonban az ominózus cikk hallgat, csak és kizárólag a főbb szerepben tetszelgő multiplayer került terítékre a magazinban.

Mint kiderült, a legnagyobb planétaként beharangozott Shear csak apró részt játszik az Evolve történetében: mindössze egy küldetést tartalmaz, amiben a vadászokat irányító négy játékos igyekszik megállítani az idegen szörny képében tomboló, ártatlan telepeseket gyilkoló ötödik játékost. Az Evolve hasonlóan épül fel, mint a Left 4 Dead-sorozat játékai, tehát, bár egy kooperatív-kompetitív keverék multiplayer alkotásról beszélünk, igenis van mögötte történet, küldetésekkel és egyéb nyalánkságokkal.

A meccsek a következőképpen néznek ki: ha mind a négy emberi játékos halott, az idegen nyeri a kört, míg előbbieknek csak a szörnnyel kell végezniük, és már győztek is. A dolog pikantériája, hogy a lény magába olvaszthatja a környezet bizonyos elemeit, úgy mint állatokat, növényeket. Minél többet eszik, annál erősebb és agresszívabb lesz. A térképek saját küldetésekkel is el lesznek látva, amiket teljesítve elméletileg vérontás nélkül is lehet nyerni. Csakhogy az idegen addig nem tudja véghezvinni a saját küldetését, míg teljesen ki nem fejlődik, ez pedig időbe telik, ami alatt a többieknek esélye van kiiktatni. Érdekes húzás, hogy ha egy vadász meghal, mindössze 2 perc van a többiek elintézésre, különben egy szállítóhajó pótolja a kiesett karaktereket, méghozzá egyszerre.

A vadászoknak végtelen mennyiségű lőszer áll rendelkezésükre, viszont a fegyverek túlmelegedhetnek, szóval nem lehet megállás nélkül tüzelni. Ami a kasztokat illeti, az assault Markov pajzzsal és sebzési fókusszal, a támogató Hank buffokkal és ellátmánnyal, a vadász Griffin egy "mobilaréna" nevű csapdával, a szanitéc Val pedig egy gyógyító sugarat lövelő eszközzel (á la Team Fortress 2) veszi ki a részét a küzdelemből. A karakterek kiegészítik egymást, ha akár egy is kiesik, borul a kényes egyensúly.

Idegen lényből többféle lesz az Evolve-ban. Eddig csak a Goliath nevű, kifejlett állapotában 30 láb (kb. 9 méter) magas szörnyeteg ismert, a többi meglepetés. A vadászok jetpackkel is fel lesznek szerelve, és ahon túl, hogy az idegennel küzdenek, az adott bolygó vadéletével is meg kell birkózzanak.

Az Evolve egy igen egyedi felépítésű játéknak tűnik. Megjelenésére idén ősszel számíthatunk Steamen, PS4-en és Xbox One-on.

Evolve - GameInformer borító