• Mike Laidlaw, a Dragon Age kreatív igazgatója, még 2018 végén igazolt a Ubisofthoz
  • Ahol egy Artúr királlyal foglalkozó játékon kezdett el dolgozni
  • Amit végül a Ubisoft azért kaszált, mert az nem tetszett Serge Hascoët kreatív vezetőnek

Még 2018 év végén érkezett a hír, hogy Mike Laidlaw végül a Ubisoft Québecnél kötött ki, miután még 2017 őszében hátrahagyta a BioWare csapatát, ahol 14 évet húzott le, olyan játékokon dolgozva, mint a Jade Empire, a Mass Effect és a Dragon Age. Ezt a patinás listát elnézve persze egyből érthető, hogy miért kapták fel olyan sokan a fejüket, mikor kiderült, hogy Laidlaw egy vadonatúj, Artúr királyra fókuszáló játékon kezdett el dolgozni a Ubisoftnál, azonban a játékosok sajnos nem sokáig örülhettek a hírnek: nagyjából egy évvel a csatlakozása után a Dragon Age egykori kreatív igazgatóját már ki is rúgták a franciák, projektjét pedig törölték.

Az eset előtt a mai napig sokan értetlenül állnak, most azonban Jason Schreier, a Bloomberg újságírója, elárulta, mi, vagyis egész pontosan ki állt a Ubisoft döntése szerint. Schreier állítása szerint az a Serge Hascoët kaszálta végül el Mike Laidlaw játékát, aki pont nemrég mondott le, szexuális zaklatással kapcsolatos tisztogatások során. Hascoët állítólag egyáltalán nem kedvelte a fantasy zsánerét, így Laidlaw csapatának azt mondta, csak akkor készíthetik el a játékukat, ha az jobb lesz, mint Tolkien munkássága. Miután pedig a csapat ezt az irreálisan magasra rakott lécet nem tudta megugrani, egyszerűen megvétózta a projektet.

ubisoft-mike-laidlaw-01.jpg