Final Fantasy XIII-2 E3 trailer
A játékmenet első és legnagyobb változása a szabadság. Hogy mennyire lesz nagy a bejárható terület, még nem tisztázott, de azt már tudjuk, hogy visszatérnek a városok és a mellékküldetések, vagyis a felfedezés élménye. A Live Triggernek nevezett új funkció is erre alapoz, lényege ugyanis, hogy felkutatja az esetleges alternatív útvonalakat és lehetőségeket. Az E3-on bemutatott változatban ez egy bossharc megközelíthetőségét prezentálta kétféle módon: vagy egyenest nekimegyünk a fenevadnak és beleadunk apait-anyait, vagy egy hosszabb, rejtélyes kerülővel felszedünk egy eszközt, ami legyengíti a szörnyet, előnyt kovácsolva számunkra a harcban. A választásnak amúgy is nagy szerep jut az FF XIII-2-ben, hisz a fejlesztők szerint szabadon beszélgethetünk majd az NPC-kkel és mindenféle logikai fejtörőket oldhatunk meg velünk, gazdagítva a játékélményt.
Ami a harcrendszert illeti, nagyrészt a régi marad, azaz a paradigmák és a különböző karakterosztályok szabad választása nem változik. Viszont mostantól az összes legyilkolt lény megidézhető a harc hevében, mint egy újabb partitag, bár ennek pontos menetéről nem beszél a Square. Amit mutattak, az úgy nézett ki, hogy egy felső sávból kiválasztottak egy lényt, majd némi QTE ügyeskedéssel brutális kombót szabadítottak az ellenfélre. A QTE-k egyébként nem csak itt, de az úgynevezett Mog Clock rendszerben is fontos szerepet játszanak. Ilyet már láthattunk a Final Fantasy megteremtője, Szakagucsi Hironobu Xbox 360 exkluzív JRPG-jében, a Lost Oddysseyben, csak ott gyűrűnek hívták. A lényege, hogy a harc bizonyos pillanataiban feltűnik egy gomb, amit ha időben nyomunk le, extra sebzés a jutalmunk. Továbbá a bossok is kapnak néhány QTE-t, moziszerűbb élménnyé téve a küzdelmet -- hiába, a Square-nek is tetszhetett a God of War.
Final Fantasy XIII-2 gameplay (kamerás felvétel)
A Final Fantasy XIII-2 tehát egy érdekes elegynek ígérkezik, mely esetben a fejlesztők odafigyelnek a kritikákra és igyekeznek egy mindenki számára kedvelhető játékkal előrukkolni. Persze még nagyon sok a kérdés, és jó lett volna, ha többet láthatunk a programból, de valószínű, hogy a japánok a TGS-re tartogatják a maradék puskaport. Az FF XIII-2 még ez év végén érkezik PS3-ra és Xbox 360-ra.