• Márciusban, a GDC-n mutatta be a Google a Stadia névre keresztelt szolgálatását
  • A techóriás Twitteren közölte, hogy hamarosan választ ad a legfontosabb kérdésekre

Mindenkit meglepett a Google Stadia, hiszen a korábbi próbálkozások - pl. az Onlive - megmaradtak a kísérlet szintjén, és rövid idő után bele is buktak az az üzletbe. Ez a Google-lel nem történhet meg, hiszen a cég mögött temérdek pénz és a legjobb technológia áll - ez teszi lehetővé a Stadia 10,7 teraflopos számítási teljesítményét. A Stadia több, mint egy órás prezentációja alatt a cég emberei a legfontosabb kérdésekre nem adtak választ. Pontosan mikor jelenik meg, mennyibe kerül, milyen rendszerben fog működni, és így tovább...

Ezek a kérdések persze tovább bonthatók: heti, havi, éves előfizetés lesz? Külön is lehet fizetni majd az egyes játékokért? Ha igen, akkor az a játék véglegesen a mienk lesz, vagy pedig csak bérelni fogjuk ezeket? Milyen játékokat fogunk kezdésnek kapni? Lesz-e a szolgáltatásban lag? A PC Gamer újságírója, Jarred Walton kipróbálta a 2016-os Doomot és az Assassin's Creed: Odyssey-t is, és megállapította, hogy intenzív harcoknál, amikor egyszerre kell mozogni, célozni, lőni, bizony érezhető volt némi látencia. Ez különösen gyors folyású FPS játékoknál lehet gond. Az biztos, hogy a Google-nek van még ideje bőven a fejlesztésre, különösen a globális premierig.

A Twitter csiripre adott válaszokból egyértelműen látszik, hogy a játékosok egyik része alig várja, hogy kipróbálhassa a Google szolgálatását, a többiek pedig kétkedve állnak hozzá. Hamarosan mindenesetre többet tudunk meg: a Stadia sikere főleg az árazáson fog múlni, hogy mennyire lesz elérhető a nagyközönség számára.

960x0.jpg