Közepes lett volna a Battlefront III
A Free Radical Design nevét eltitkoló munkatársa szerint katasztrofális munkát végezett a csapat a Battlefront III-mal, ami legfeljebb egy közepes játék lett volna. <br />
Nos, most egy másik dolgozó is megszólalt az ügyben, s az ő elmondása szerint egyáltalán nem volt olyan nagyon jó a játék, és még csak közel sem voltak a befejezéshez. A nevét elhallgató fejlesztő szerint nagyjából 75 százaléknál járhattak, mikor a munkálatokat leállították a sorozatos késések miatt.
A fejlesztés a GameSpot által megszerzett információk szerint 2006 közepén kezdődött el, s az eredeti tervekben még az állt, hogy 2008 októberében már a boltokban lesz a játék, ám gyakorlatilag egy dátumot sem tudtak tartani. A gondok miatt számos vezető pozíciót betöltő dolgozó távozott, a problémákat eltitkolták a kiadó előtt, sőt a forrás csalással is megvádolta volt munkaadóit. Szerinte a LucasArtstól szerzett pénzt a párhuzamosan fejlesztett, a Ubisoft megbízásából készülő (és végül nagyot bukó) Haze befejezéséhez használták fel.
„2007 decemberében még nem volt mesterséges intelligencia, és az Xbox 360-as változat egyszerűen nem működött. Kezdetben a Free Radical azt mondta, hogy a brit és amerikai fejlesztői készlet közötti különbségek miatt vannak problémák, de mikor a LucasArts azt kérte, hogy küldjék el a gépüket, ezt visszautasították.
Úgy éreztem, hogy a Free Radical Design egy piramisjátékhoz hasonlóan működött, az új játék költségvetését felhasználják, hogy a késében lévő, előző programot befejezzék.”
Természetesen Steve Ellis nem hagyta szó nélkül a vádakat, mondván, nem használták fel a LucasArts pénzét a Haze-hez, mivel erre egyszerűen nem volt szükségük, a francia kiadó ugyanis készségesen bővítette a költségvetést a késések ellenére is. Továbbá azt is tagadta, hogy eltitkolták volna a fejlesztéssel kapcsolatos problémákat, nonszensznek tartja azt az állítást, hogy a játék csak egy közepes, alig félig kész program volt, illetve az sem pontos, hogy 2008-ban a vezető fejlesztők távoztak a munkálatok körüli problémák miatt; csak pár admin és művész lépett le.
Ellis szerint a LucasArtsszal volt a legjobb kapcsolatuk, s noha valóban voltak problémák a játék fejlesztése körül, ezeket mind nyíltan elmondta korábban, az egyik nemrég kiszivárgott videó pedig jól mutatja, milyen jól állt a játék az elkaszálás előtt. A volt főnök sajnálja, hogy ilyen véleménnyel van egy volt munkatársa.