A stúdió társalapítója, Steve Ellis a gamesTM magazin stábjának elárulta: a Battlefront III 99%-ban már kész volt, mikor a LucasArts úgy döntött, leállítják a fejlesztést. Már csak a hibák kijavítása volt hátra, és a boltokba is kerülhetett volna a játék, ám a felső vezetésben történt változtatások megpecsételték a játék sorsát: anyagi okokra hivatkozva a rögös partneri kapcsolatot megszüntették.

A Free Radical Design korábbi játéka, a Haze nagyot bukott, ami után a csapat úgy döntött, hogy egy régi, jól bevált franchise-hoz nyúl; ez volt a Battlefront. A srácok egy nagyon ambiciózus játékot álmodtak meg, melyben akadályok nélkül, a földről felszállva az űrben folytathattuk a harcunkat. Ehhez persze növelni kellett a létszámot és új technológiákat kieszelni, ami nem volt könnyű feladat, de a csapat majdnem elkészült. Ellis szerint ez lett volna a legnépszerűbb játékuk.

Szinte kész volt a Battlefront III, amikor elkaszálták