A fantáziadúsan CryENGINE 3 névre keresztelt program támogatja a DirectX 9-es és 10-es technológiát, amellett, hogy Xbox 360-on és PS 3-on is működőképes. A készítők szerint egy roppant rugalmas motorral állunk szemben, amivel szinte bármilyen stílusú játékot könnyedén el lehet készíteni, kezdve a pörgős akciójátékoktól egészen a lassabb tempójú MMOG-kig.
Carl Jones, a cég üzleti fejlesztésekért felelős direktora úgy jellemezte üdvöskéjüket, hogy egy új mércét állítanak fel a fejlesztők és a játékosok számára, mind a teljesítmény, mind az alkalmazhatóság szempontjából. Hogy ebből mennyi igaz, az a GDC-n majd kiderül, ugyanis a játékostalálkozón az új motor is jelen lesz, így megcsodálhatjuk, miben nyújt többet az elődjénél, sőt a stúdiók akár helyben is megvásárolhatják a fejlesztői készletet.
)
Csak aztán nehogy az legyen, hogy minden jöttment CryEngine-t licenszel és már a képekről meg lehet mondani, hogy azt használja egy játék, mint manapság az UE3 esetében
