Aki akár csak egy kicsit is követte távolról a MindsEye híreit, számíthatott rá, hogy az egykori GTA-producer hatalmas ígéreteket durrogtató játéka könnyen az év legnagyobb bukása lehet. Láttunk az elmúlt hetekben látványos trailereket és tetszetős prezentációkat, nagy tervekkel fűszerezve, de láttunk bizony menekülő fejlesztőket és üzleti partnereket, horrorsztorikat a munkakörülményekről, borzalmas gameplay-szegmenseket, most pedig egy olyan PR-húzást is, ami egészen példa nélküli. Nem ritka, hogy egy játék marketinges csapata fizetett bemutatóra kéri a nagyobb streamer és videós influenszereket. A MindsEye megjelenése előtt például egy korai tesztkörre mehettek néhányan, ahonnan egyébként kifejezetten negatív hangvételű visszajelzések érkeztek, most pedig a játék rajtjára szponzorált streameket táblázott be a Build A Rocket Boy és az IO Interactive Partners PR-csapata.
Ezek közt a streamerek közt volt CohhCarnage is, aki aligha lehet ismeretlen azok számára, akik otthonosan mozognak Twitchen és YouTube-on. A népszerű, veterán streamer partneri kapcsolatba lépett a MindsEye csapatával, amely lényegében annyiban merült ki, hogy a játék megjelenésekor élőben kellett volna játszania az akkor rajtoló alkotással, nyilvánvalóan valamennyi fizetség fejében. A feltételes mód nem véletlen... erre nem került sor, és nem CohhCarnage döntése miatt.
MindsEye dev canceled Twitch streamer CohhCarnage's playthrough of the game seconds before it was supposed to start.
— AmericanTruckSongs9 (@ethangach) June 11, 2025
He said it was the first time that had ever happened in his streaming career. pic.twitter.com/KOjyQ8ml21
A streamer saját maga mesélte el, hogy mi történt pontosan. Már éppen készült a játék közvetítésére, indította a MindsEye-t, amikor mindössze pillanatokkal a stream indulása előtt üzenetet kapott a PR-os kontakttól. A MindsEye képviselői szimplán közölték, hogy inkább elállnának a szponzorált streamtől. Ez nyilvánvalóan önmagáért beszél: nagyok a gondok a MindsEye körül, ha még annak marketingesei sem szeretnék, hogy a világ prominensebb videojátékos streamerei élőben mutassák be a játékukat. CohhCarnage diplomatikusan nem kommentálta tovább a helyzetet, de annyit még sokat mondóan hozzátett, hogy szerinte is ez volt a helyes döntés a marketingesek részéről... valószínűleg ennél is nagyobb égés lett volna, ha a technikai problémáktól hemzsegő, vérbugyuta játékot élőben mutatják tízezrek előtt.
Borítókép forrása: Build A Rocket Boy