Kapcsolódó cikkek:

A Microsoft, ha nem is a leglátványosabb, játékosként nézve olykor nem is a legizgalmasabb műsorral készül, kíváncsi szemek azért mindig szegeződnek rájuk. Az E3 2016-ra különösen igaz ez, hiszen a PlayStation eladásait tekintve erősen domborít, sokakat érdekel a redmondi óriás válasza a kialakult helyzetre. Mindennek tetejébe a VR várhatóan idén konzolokon is debütál, úgyhogy ezen a téren duplán érdekesnek ígérkezik az expó. Tavaly jószerivel lenyúlták a showt a Sonytól, egyebek mellett az XBox One és az XBox 360 közötti visszafele kompatibilitással, de lehet ezt tovább is vinni? Elméletileg akár az első generáció játékai is játszhatóvá tehetők az épp aktuális dobozon, hiszen x86-os alapokra építkezik mindkettő. Az igazat megvallva azonban ennek esélye csekély, hiába szeretnék sokan látni. Különben is jóval érdekesebbek a bejelentésre váró játékok, vegyük sorra, mire számíthatunk tehát ezen a téren.

microsoft-logo.jpg

Játékra fel!

Elvileg idén tavasszal kellett volna debütálnia a ReCore-nak, igaz, tavaly óta se láttunk többet egy trailernél a Keiji Inafune nevével fémjelzett akció-kalandjátékból. Az úriember még a NES és SNES korszakból a Mega Man dizájnere volt, majd később producer; utána a Capcomnál olyan projektek felett bábáskodott, mint a Resident Evil, az Onimusha, a Lost Planet vagy éppen a Dead Rising. A ReCore azonban már saját stúdiójában készül a Mighty No. 9-cel egyetemben, új IP-ként sokat várunk tőle.

Ha már itt tartunk, nagyon örülnénk egy Dead Rising folytatásnak is, bár még semmit se halottunk felőle, azon kívül, hogy lesz egyszer. Az Undead Labs jelenléte a kiállításon mindenesetre beszédes, és mint tudjuk, manapság zombi-apokalipszisból sosem elég.

Szintén keveset tudni róla, de az talán jelent valamit, hogy a Rare boszorkánykonyhájában kotyvasztják a Sea of Thieves elnevezésű kalózos játékot, amiből akár egy jó MMO is kisülhet. Közelebbit jelenleg nem tudunk, reméljük visz valamit a Microsoft Los Angelesbe, mutatóba. Teasert, prezentációt, akármit.

A Remedy idén a Quantum Breakkel igyekezett megnyerni magának a közönséget, és a játék nem volt híján utalásoknak, egyértelművé téve, hogy az Alan Wake és új címük egy univerzumban játszódik. Kevés rá az esély, de nem lenne rossz egy teasert látni.

Már javában promózzák a Gears of War negyedik epizódját, és mivel mindig is az Xbox egyik húzócímének számított, ha nagy titkok nem is övezik, biztosan látunk belőle többet is az idei expón. Reméljük nem lesz nagyobb a hype, mint amennyit a játék elbír majd a hátán.

A Creative Assembly műhelyében kovácsolódik egy ideje a Halo univerzumában játszódó stratégiai játék, a Halo Wars 2, ami Xbox tulajok számára a régóta belengetett egértámogatás miatt lehet érdekes. Reméljük ezen kívül már látni is fogunk valamit a játékmenetből, ha már a Gamescomon ez elmaradt.

Szintén az előbb említett helyszínen már masszívan promózták a Scaleboundot, szinte biztos jelen lesz az E3 2016-on is, különösképpen, hogy a megjelenését áttolták jövő évre, hogy a Platinum Games még több mindent tudjon véghezvinni vele.

Már egy ideje készül a Crackdown harmadik része is. Először 2014-ben mutatták be, ütőkártyájának pedig a felhő-alapú számításon alapuló fizikát szánták. Magyarán a teljesen rombolható környezethez szükséges műveleteket nem az Xbox, hanem a szerverek végeznék. Az elképzelést nem csak a játék, hanem a konzol egyik újításának szánták, kíváncsian várjuk, lesz-e belőle valami, vagy feledésbe merül.

Végezetül itt van még a „sztenderd” Halo és a Forza, mindkettő kapott új epizódot nem olyan rég, de mivel Forzából egy jó ideje évente felváltva érkezik egy, a Horizon 3 lenne esedékes, az Apex mellett talán erre is számíthatunk, és természetesen további kereszt-platform és indie fejlesztők játékai is színesítik minden évben a palettát.

A játékokon túl

A játékokat kiveséztük, de ezeknél több is lapul a Microsoft kalapjában. Kezdetnek ott van a Universal Windows Platform, amely elképzelés elsődleges célja, hogy operációs rendszerükre, legyen az számítógépen vagy telefonon, egységesen működőképes programokat, játékokat lehessen készíteni. Az elképzelés viszonylag kezdeti stádiumban van, de annál agresszívabban igyekeznek terjeszkedni, és leválasztani maguknak a piac egy (lehetőleg minél nagyobb) részét, jó eséllyel idén is látunk valami újdonságot e téren. Elnézve a tendenciát és figyelembe véve, hogy talán ez a legerősebb ütőkártyájuk, amivel felhasználókat csábíthatnak el a Sonytól, akár a konzoljaikat is bevonhatják a körbe.

Még egy kicsit a szoftvereknél maradva, július 29-én debütál a Windows Anniversary Update, várhatóan ennek kapcsán is megtudunk valamivel többet.

windows-anniversary-update.jpg

Hardverfront

Hardverek terén valószínűleg az „új” konzol(ok)é lesz a főszerep, mégpedig az Xbox 360 Slim és, ha igaz a szóbeszéd, egy erősebb Xbox One is készülőfélben van, a PlayStation 4 Neo mintájára. Az előbbi jelenléte biztosnak nevezhető az expón, míg az utóbbi egyelőre ugyan csak pletyka, de egyáltalán nem kizárt a leleplezése, kiváltképpen annak fényében, hogy valami mindenképpen szükséges a Sony hasonló elképzelés mentén készülő újdonságának ellenpontozására. Szintén a „sovány box” mellé egy új kontroller is várható, ennek debütálása a gazdatestével együtt jóformán garantált. És ha már az irányítóknál járunk, az új, egységes elképzelés mentén azokat is integrálni szeretnék a Microsoft-ökoszisztémába, Windows Phone kompatibilissé téve őket, erről is várunk egy bemutatót.

Aztán persze ott van a szükséges rossz, a mostohagyerek, akire még az Xbox One ellenfeléhez mérten rosszabb eladásait is képesek voltak egyesek rákenni, a Kinect. Elhanyagolt, félig-meddig elfelejtett, alig érkezik rá valami, ha egyáltalán. A technológia egy részét átmentették a HoloLens projektbe, ettől függetlenül kíváncsiak vagyunk, hogy tartogatnak-e rá valami érdemlegeset vagy már annyira ciki, hogy szóba se fog kerülni az E3 2016-on?

Végére hagytuk a VR-ral kapcsolatos spekulációkat, de mint azt olvasóink közül páran már biztos tudják, a Microsoft egy ideje nyélbe ütött egy partneri megállapodást a Facebook fejlesztette Oculus Rift kapcsán. Egyelőre ugyan úgy tűnik, hogy várakozó álláspontra helyezkedtek az új őrületet illetően, nyilván nem szeretnének lecsúszni a lehetőségről, az állítólagos felturbózott Xbox pedig akár VR-képesen is érkezhet, hiszen ha nem akar nagyot bukni a cég, akkor fel kell venni a kesztyűt a konkurenciával. Hogy miként kívánják ezt megoldani, az egyelőre még kérdéses, mint ahogy az erősebb One híre is csak nemrégiben szivárgott, eleinte még az is szóba került, hogy akár moduláris is lehet, cserélhető alkatrészekkel. Igaz, hogy ott van a saját fejlesztésű HoloLens, de az egészen más, bár hasonlóképpen izgalmas utat tapos ki magának, egyelőre még csak gyerekcipőben teszi ezt. De ki tudja, a tavalyi működő Minecraft demonstráció után akár dömping is lehet, hiszen az AR fejlesztői verzióját már közkézre adták, és egy év igencsak nagy idő ebben az iparágban.

A Microsoft sajtókonferenciája hazai idő szerint június 13-a hétfőn, 18:30-kor veszi kezdetét.

ÉS TE MIT VÁRSZ A MICROSOFT SAJTÓKONFERENCIÁJÁTÓL?