A Sony a GDC keretében, a saját prezentációján leplezte le a virtuális valóság szemüvegét, vagyis annak egy korai prototípusát. Az előadást vezető Josida Suhei, a Sony Worldwide Studios elnöke elmondta, hogy amit a közönség láthat, még nem a végleges termék, de képet ad arról, hogy mit szeretnének, s ez az, hogy virtuális valósággal bővítsék a PlayStation-univerzumot.

A Project Morpheus néven futó eszköz fejlesztése már három éve tart, a kiindulási alapot pedig a HMZ termékcsalád és a PS Move-ban használt technológia jelentette, de nem szimplán ezek módosított változatát kapjuk, hanem egy egyedi készüléket. A szemüveg jelenlegi változatának 12,7 centiméteres LCD kijelzője 1080p felbontásra képes (szemenként 960x1080) 90 fokos FOV mellett, a fejmozgás követése pedig három méteren belül történik 1000 Hz frekvenciával 360 fokban. A mérnökök azt ígérik, hogy semmilyen nyomás nem nehezedik majd az orrnyeregre vagy az arcra, így kényelmessé téve a hosszú távú használatát, az eszközt beállítni pedig nem lesz nehezebb, mint bekapcsolni egy tévét, egy PS4 konzolra azonban csak egyetlen Project Morpheust kapcsolhatunk.

A fejlesztői készlet már kipróbálható a GDC látogatói számára, a Sony célja ugyanis nem titkoltan az, hogy érdeklődést teremtsen az eszköz iránt -- eddig többek között a Unity, a Havok, a WWise, az Epic, a Criware, a Crytek, az Autodesk, a Silicon Studio és az fmod képében leltek partnerre, de nyilván ez nem elég.

A Sony egyelőre végleges nevet, árat és megjelenési dátumot sem mondott, de azt igen, hogy már készül az első demó, mégpedig a NASA közreműködésével. Ebben a Marsjárót irányíthatjuk majd a vörös bolygón készült felvételekből összeállított virtuális térben, illetve van egy másik bemutató is, amiben zenélhetünk. A cél az, hogy ne szimplán csak a szemüveget, hanem a testünk többi részét is használjuk, a mozgásunkból fakadó információ ugyanis hasznos tud lenni.

sony-project-morpheus-ps4.jpg