Így a következőkben górcső alá veszem, hogy vajon lenne-e értelme technikai illetve játékmeneti szempontból egy ilyen hatalmas projekt fejlesztésébe vágni.


Már a DIRT-ben is megjelent a tereprally versenymód, mely nem kevés változatosságot hozott a sorozat korábbi epizódjaihoz képest, így kiindulási alapnak mindenképpen megfelelne, hisz a versenyautókon kívül kamionokat és buggy-kat is találhatunk benne.
Természetesen nem lenne szükség minden egyes autó, kamion illetve motor kidolgozására, megelégednénk mi a legnagyobb gyártókkal és nevekkel is. Járművek terén a VW, Nissan, Hummer, Mitsubishi, KTM, Yamaha illetve a MAN és Kamaz.
Mindehhez jönnének olyan nagy nevek, mint Sainz, De Villiers, Peterhansel, Schlesser, Gordon, Roma és a többiek, motoros részről pedig Coma, Despres, Frétigné és így tovább, így mindenki megtalálná a saját maga kedvencét.


Látvány terén már a GRID-ben használt, remekül optimalizált engine szolgáltathatná az alapot.
Technikai téren a legnagyobb kérdőjel egyértelműen a hatalmas, több száz kilométeres távok kivitelezése lenne olyan szinten, hogy a játékos ne csak egy adott útvonalon tudná abszolválni a szakaszt, hanem az itinert használva saját maga küzdjön meg az elemekkel.

Itt lép be a következő sarkalatos pont. Vajon hogyan tudnák a fejlesztők megvalósítani azt, hogy a nagyon hossz útszakaszok letudására ne kelljen a játékosoknak 2-3 órát gép előtt tölteni. Nyilván a chekpoint rendszerrel, melynek köszönhetően a játékos sűrűn tudná menteni a játékállást, s amely a valós versenyen is létezik.


A nagy kérdés tehát az, hogy volna értelme a játéknak. Ha technikai szemmel nézzük, talán kivitelezhető. És valószínűleg a rajongóknak egy minden részletre kiterjedő tereprally játék a mennyország lenne. Ám azt is figyelembe kell vennünk, hogy pont emiatt a játékosok bázisa jóval kisebb lenne mint más autós programok esetén.
Ugyanakkor az is igaz, hogy a nyakunkon van 2 Baja játék is a THQ és az Activision kiadásában, így szerintem mindenképpen megérne egy próbát.