• Christopher Weaver szerint a loot boxok könnyen visszaüthetnek a kiadókra
  • Ugyanakkor azt a játékosok is megérezhetik a pénztárcájukon

Christopher Weaver 1986-ban alapította meg a Bethesda Softworksöt a Media Technology Limited egyik divíziójaként. Ugyanez az ember Robert A. Altmannal összefogva hozta létre 1999-ben azt a ZeniMax Media Inc.-t, amelynek aztán a Bethesda az egyik alvállalata lett még ugyanabban az évben (Media Technology Limited 1999-ben becsukta kapuit). Weaver aztán 2002-ben otthagyta a Zenimaxot, elég balhés keretek között, aminek per és bíróságon kívüli megegyezés lett a vége.

Nos, ez a történelem, most lássuk a jelent. Christopher Weaver, aki mostanában a Smithsonian Intézet Videojáték Pionírok Archívumán dolgozik, a Rollingstone’s Glixelnek adott interjújában mesélt arról, mi a véleménye a loot boxokról.

Weaver úgy látja, hogy egyrészt a loot boxok meglehetősen rossz hatást gyakorolhatnak a játékra, mert bármilyen fizetési módot is választ a kiadó, azzal nem hagyja, hogy a játékos elvesszen a program világában. Ugyanakkor, ha kiveszik a mikrotranzakciót, azt lehet a játékosok érzik meg a legjobban, mert úgy az AAA-kategóriás játékok fejlesztési költségét a játék árába kell beleolvasztani, ami drasztikusan megnövelheti azt.

Ebben van valami. Egy mai AAA-kategóriás játék árából egy kisebb, de talán már egy közepes költségvetésű blockbuster film is kijöhet, amit egy játék szinte képtelen visszahozni mikrotranzakció nélkül, hiába produkál hatalmas eladásokat. Persze itt is találni szabályt erősítő kivételt, de a helyzet az, hogy a programok előállítási költsége nő, míg az árukat azért igyekeznek szinten tartani. Így viszont bizony valami másból kell behozni a többletköltséget. Erre tökéletesen alkalmas a mikrotranzakció, amivel alapvetően nem lenne baj, ha nem lennének néha pofátlanok a kiadók.

loot-box.jpg