• Rengeteg kézzel alkotott tartalom lesz a Starfieldben
  • Dialógusból például többet kapunk, mint a Skyrimben és a Fallout 4-ben összesen
  • Ezt a játék rendezője, Todd Howard mondta

Nem csupán a Redfall bukása miatt erősödtek meg a szeptikus hangok a szeptember 6-án érkező Starfielddel kapcsolatban, hanem azért is, mert a Bethesda ígéretei némiképp hihetetlennek tűnnek. Vagy legalábbis tűntek, hiszen az Xbox Games Showcase után tartott Starfield Direct során mélyebb betekintést is kaphattunk a hosszú évek óta készülő szerepjáték mechanikáiba, a látottak pedig kellőképpen meggyőzőnek tűntek ahhoz, hogy elkezdjünk hinni a grandiózusnak tűnő projektbe. Leginkább a több mint 1000 bejárható bolygó miatt volt kisebb felháborodás a játékosok körében, hiszen ilyen mennyiség mellett lényegében elkerülhetetlen az ismétlődés, ám a Starfield rendezője, a túlzások nagymestereként elhíresült Todd Howard ismét igyekezett megnyugtatni mindenkit, hogy bizony a sci-fi opusz is magán viseli majd a stúdió kézjegyét (és nem, nem a bugokra gondolt).

A fejlesztő az IGN-nek adott interjúban mondta el, hogy bár a bolygófelszínek nagyrészt procedurálisan generáltak (ennek módjáról egyébként már beszélt korábban), a kézzel készített tartalmakat illetően minden korábbi alkotásán sikerült túltennie a csapatnak. Azt például külön kiemelte, hogy több dialógusra számíthatunk, mint a Skyrim és a Fallout 4 esetében összesen, de emellett az aprólékosan kidolgozott belső terekből (a különféle kazamaták lényegében a Bethesda címek egyik legfontosabb elemei) is többet kapunk, mint eddig valaha. Így tehát a kopár síkságok szkennelgetése mellett is lesz mit csinálni a vélhetően többszáz órányi elfoglaltságot kínáló kaland során, csak aztán legyen is ennyi szabadidőnk.