Talán egy filmben hallottam, hogy a fegyver önmagában nem jó, vagy rossz, attól függ mire használjuk. Ez jut eszembe a mesterséges intelligenciával kapcsolatban is, ami jelenlegi ismereteink szerint nem rendelkezik önálló akarattal és gondolatokkal, de remek eszköz lehet bizonyos munkák elvégzésében. Én pl. van, hogy képet generáltatok vele, vagy épp megkérem, hogy ellenőrizze a helyesírásomat. Tim Sweeney, az Epic Games vezetője ennél is továbbmegy: szerinte az AI segítségével pár fős csapatok is olyan mélységű játékokat tudnak majd készíteni, mint a The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Sweeney a State of Unreal 2025 eseményen - ahol a The Witcher 4 tech demót is láthattuk - osztotta meg gondolatait az AI-ról, ami szerinte "alapvető része" lesz a játékmotoroknak.
Láttátok már ezt a videónkat?
"Az AI-karakterek végtelen párbeszédet tesznek lehetővé egy egyszerű beállítással, ami az alkotók számára azt jelenti, hogy kis csapatok is képesek lesznek hatalmas mennyiségű karakterrel, hatalmas és interaktív világokat létrehozni. Mi kellene ahhoz, hogy egy 10 fős csapat olyan játékot készítsen, mint a Zelda: Breath of the Wild, ahol az AI írja az összes párbeszédet, és neked csak néhány karakter szinopszisát kéne megírnod? A következő pár évben ez teljesen elérhető lesz."
Való igaz, hogy a Breath of the Wildon eleinte 10 fő kezdett dolgozni, de aztán 300-ra duzzadt a munkatársak száma, az pedig fix, hogy nem mindenki a párbeszédeken és NPC-ken dolgozott, szóval kicsit sántít Sweeney bácsi példája. De persze értjük mire gondolt: az AI segítségével kisebb csapatok nagyobb játékokat is készíthetnek. Legyen így, de ha engem kérdeztek, szerintem az se baj, ha nem annyira hatalmas egy játék, viszont jól van összerakva, és egyből beránt minket a sztori+hangulat (hello Clair).