Idén februárban vált 15 évessé a Dante's Interno, és ha az Electronic Arts nem szántja be a Visceral Games csapatát, szinte egészen biztos, hogy mára rég befutott volna a folytatás is. Az egykori Dead Space-csapat Dante Alighieri Isteni színjátékát vette alapul a hamar kultstátuszba emelkedett hack and slash játék fejlesztésekor, ám amíg az irodalmi műben Dante a pokol után megjárja az alvilágot és a mennyeket is, a videojátékban csupán az alvilág egyre mélyebb bugyrain küzdhettük át magunkat, Dante elveszett szerelmét, Beatricét keresve. A Visceral bezárása előtt azonban már tervezési fázisba került a folytatás, a Dante's Purgatorio is, amelyről egy hatalmas, részletekbe menő beszámolót publikált az IGN. Ha igazak az itt leírtak, elképesztő lehetett volna a Dante's Inferno folytatása!
Kép forrása: IGN
Az IGN a belsős dokumentációk és a képi anyagok mellett egy 240 oldalas forgatókönyvet is megszerzett, amely az Assassin's Creed 2 társírójának, Joshua Rubinnak a tollából származott. Ebből kiderül, hogy a játék nyitánya az Édenkertben játszódott volna, ám a Mennyország és a Pokol közti háború a Purgatórium tisztítótűzébe kényszerítette volna Dantét is, akinek a célkeresztjébe maga Lucifer került volna. Az első jelentősen kötött epizód után a Dante's Purgatorio egy jelentősen nagyobb és szabadabb játék lehetett volna, ahol a Purgatórium hegyének megmászása már önmagában hatalmas kihívást jelentett volna. Elképesztő méretű, kolosszális ellenfelekkel és repülő csatákkal operáló őrületről szólnak a korai tervek, amelyek szerint a Dante's Purgatorio hatalmas szintlépést eszközölt volna, egy lépéssel eltávolodva a teljesen puritán hack and slash alapoktól.
A Visceral Games elképzelései szerint jóval nagyobb szerepet kapott volna a történetvezetés, melynek alapjait Dante Isteni színjátéka mellett John Milton Elveszett Paradicsoma adta volna, és morálisan árnyaltabbá tette volna a bukott angyal, Lucifer karakterét is. Egy sokkal kifinomultabb, narratívára és játékélményre egyszerre fókuszáló irányt érdemes elképszelnünk – egy olyan megújulást, amin a God of War vagy az Uncharted széria is átmentek a generációk váltásakor. A kiszivárgott concept artok is jól mutatják, hogy milyen ígéretes lehetett volna a Visceral Games tervezett játéka. Már nem csak a Dead Space-játékok, na meg az elveszejtett Project Ragtag Star Wars-játék miatt sajnáljuk nagyon a stúdió bezárását.
Borítókép forrása: IGN


