A modern kor legnagyobb valós horrorja, hogy mi, emberek tönkretesszük a Földet. Az alábbi hat film azt boncolgatja, hogy mi történik akkor, amikor a természet ellenünk fordul, és úgy dönt, visszaveszi azt, ami az övé. Spoilermentes ajánlók következnek.

Gaia (2021)

Gabi, az erdészlány megsérül az erdőben, amikor egyik drónját akarja visszaszerezni. Egy apa és fia segítenek rajta, akik remeteként élnek a természetben. Gabi egyre gyanakvóbban tekint megmentői különleges, szinte vallásos a kapcsolatára az ősi rengeteggel, de hamar rájön, hogy nem ők az igazi veszély, amikor éjjel ijesztő lények támadnak rájuk. Atmoszférikusan szép, de olykor bizarr képi világ, lassú snittek és jó zene jellemzi ezt a filmet, amely néhol kicsit a The Last of Usra hajaz.

gaia.jpg

A kép forrása: Movies, Films & Flix

Az öböl (The Bay – 2012)

Egy found footage, azaz kézikamerás-áldokumentum öko-horror, amelyben egy marylandi kisvárosban szabadul el a pokol, amikor kitör egy rejtélyes vírus. Az öböl lakói éppen az éves rákfesztiválra készülnek, amikor furcsa tüneteket kezdenek felfedezni magukon. A tévéstáb fertőzött vízre és parazitákra gyanakszik, de senki nem tudja pontosan, hogyan terjed a kór. Az emberek egyre furcsábban viselkednek, majd elkezdenek hullani, a kormány pedig mindent megtesz, hogy eltussolja a történteket. A film legnagyobb erénye, hogy egyszerre hátborzongató, végig izgalmas és kellően realisztikus.

azobol.jpg

A kép forrása: The New York Times

Expedíció (Annihilation – 2018)

Egy megosztó sci-fi horror Natalie Portman főszereplésével, ami mégis ide kívánkozik. Meteor csapódik a Földbe, és egy olyan zóna keletkezik a helyén, amelyben a természet törvényei nem érvényesek többé. Senki sem kerül ki onnan, aki beteszi a lábát, kivéve a főszereplő biológusnő férje, de ő is furcsán viselkedik. A feleség önként jelentkezik a következő – csak nőkből álló – kutatócsoportba, hogy megtudja, mi történt férjével. A film úgynevezett "intellektuális" öko-horror, amit egyszerre szeretett és utált a közönség.

expedicionatalieportman.jpeg

A kép forrása: Electric Literature

Földmély (In the Earth – 2021)

Nem meglepő, hogy a film a pandémia alatt készült, hiszen az alaptörténetben a világ éppen gyógyírt keres egy pusztító vírusra. Egy tudós és egy erdész – egy férfi és egy nő – beveszik magukat az erdőbe, hogy megkeressenek egy orvost, aki ott tűnt el nemrég. A tudós megtudja, hogy a helyi folkmese szerint Parnag, az Erdő Szelleme él a rengetegben. Amint leszáll az éj, a rutin-kirándulás egyre rémisztőbb túléléssé alakul, ahogy az erdő életre kel körülöttük. A természet az életükre tör, vagy csak az emberektől védi magát? (A helyenként pszichedelikus látványvilág fényei miatt epilepsziásoknak nem igazán ajánlott a mozi.)

foldmely.jpg

A kép forrása: The Hollywood Reporter

Véres hétvége (Nature's Grave – 2008)

Az 1978-as Long Weekend című film remake-je (az eredeti film talán még jobb is), melynek témája aktuálisabb, mint valaha. Egy állandóan veszekedő pár úgy próbálja megmenteni házasságát, hogy elutaznak egy hétvégére Ausztrália egyik rejtett tengerpartjára. Tábort vernek, és a közrük lévő feszültség ellenére megpróbálják jól érezni magukat a csodálatos helyen, de nemtörődöm, önző és káros jelenlétük eredményeképpen a természet kegyetlenül ellenük fordul.

vereshetvege.jpg

A kép forrása: IMDb

Az állatok napja (Day of the Animals – 1977)

A Csupasz pisztoly című vígjátéksorozatból ismert Leslie Nielsen egy horrorban? Már csak ezért is érdemes megnézni ezt a filmet. A hetvenes években a legnagyobb veszélyt az ózonlyuk jelentette, akkoriban leginkább ettől rettegtek az emberek.  A történet szerint ennek elvékonyodása miatt a magasabb területeken megnő az UV-sugárzás, melynek következtében az állatok agresszívvá válnak. Egy csapat túrázónak túl kell élnie a hegyi állatok támadásait, ráadásul közülük is érint valakit a jelenség – csak nem épp magát Leslie Nielsent?

azallatoknapja.jpg

A kép forrása: Gruesome Magazine