Az elképzelhető legjobb döntés lehetett, amikor a nyár elején a PlayStation Studios és a Bungie úgy döntöttek, hogy elhalasztják a Marathon eredetileg idén szeptemberre datált megjelenését. Nem elég, hogy az akkori korai tesztkörök visszajelzései alapján kifejezetten kiábrándítónak tűnt az extraction shooter, még plágiumon is rajta kapták a stúdió grafikus tervezőit. Pontos dátumunk továbbra sincs, de az biztos, hogy idén már nem jelenik meg a Bungie ősrégi sikercímén alapuló PvPvE anyag, illetve az is világos, hogy a fejlesztők nem csak malmozgatnak az irodában. Alig pár napja írtuk meg a legutóbbi hírünket a játékról, amelyben a jelenleg is futó zárt béta kiszivárgott újdonságairól számoltunk be, de úgy tűnik, hogy az új hősön, a Marathon űrhajó pályáján és a UI-felületek és egyéb vizuális elemek átalakításán túl is sok az újdonság a jelenlegi tesztverzióban.

Most a The Game Post jelentkezett egy nagyobb összegzéssel, ami számos egyéb, szintén nem elhanyagolható újításról számol be. Köztük arról, hogy már helyet kapott egy épkézláb proximity voice chat a játékban – ami egyébként az extraction shooterek és battle royale-ok szinte elengedhetetlen adaléka. Ez egy közvetlen válaszreakció volt a játékosok korábbi kérésére, mint ahogy a time-to kill idejének jelentős csökkentése is, ami szintén érezhetően javult a zárt bétában. Némi átalakuláson estek át a gyógyító- és pajzs-tárgyak is, illetve teljesen új halálanimációk kerültek a játékba, kapcsolva azzal, hogy a holttestek már nem tűnnek el nyomtalanul a pályáról.

Nemcsak játékmeneti szinten, de a meccseken kívüli nagyobb keretrendszerbe is hozott újdonságokat a Bungie a fenti beszámoló szerint. Érkezett egy új Codex-rendszer, lényegében egy kihívásokat listázó menü, amivel párhuzamosan feloldható titulusok és egyéb profildíszítő apróságok kerültek a játékba. A The Game Post beszámolója emellett megemlíti a Shooting Range érkezését is, ahol szabadon próbálgathatnánk a runnereket és a fegyvereket, ám ez még nem került be a játszható bétaverzióba.

Tégláról téglára tovább épül tehát a Marathon. Habár Tarkov-lázat talán kissé későn meglovagló extraction shootert sokan hajlamosak voltak már jóval a megjelenése előtt halottnak elkönyvelni, az eddig eszközölt változtatások és újdonságok alapján nincs kizárva, hogy tényleg csak erre az extra fejlesztési időre volt szüksége a Bungine-nak ahhoz, hogy épkézláb játékot kerekítsen, és ne a PlayStation Studios live service-temetőjében végezze az alkotásuk.

Borítóképek forrása: Bungie