Egy radikális játékmenetbeli változtatás, majd több éves halasztgatás és az alapkoncepció újragondolása után most már végre egyre tisztábban látszik, hogy milyen lesz a jövő tavasszal megjelenő Splinter Cell Conviction. Kezdetben egy székekkel dobálózó csövesként bukkant fel a nagy Sam Fischer, de végül csak magára talált, s a megjelenéshez közeledvén már egy elszánt, profi ex-titkosügynök benyomását kelti...

Első koncepció         Végleges koncepció

Splinter Cell: Conviction Koncepciórajzok, mûvészi munkák

A lányom nélkül (többé...) soha!

Sarah Fisher elvesztésének témáját már az előző részben, a Double Agentben is pedzegette a sztori írója, azonban ott még nem hangsúlyozta ki kellőképpen. Annak ellenére, hogy az NSA-ügynököt már akkor ez a tragédia érte, mégis a Cégen belül maradt, és ott dolgozva leplezett le egy terroristaszervezetet -- az amerikai titkosszolgálatból való leszerelése akkor még csak álca volt. Itt azonban a trailerekből világosan kiderül, hogy Sam új információkat kaphatott, melyek szerint lánya meggyilkolásához az NSA-nek is köze lehet. Hősünk tehát egyedül, szokásos kütyüjei nélkül áll neki nyomozni a sötét ügyben, csöppet sem válogatva az eszközökben.

Splinter Cell: Conviction JátékképekSplinter Cell: Conviction JátékképekSplinter Cell: Conviction Játékképek
 

Krav, maga kicsoda?

De vajon melyek ezek az új "eszközök"? Nos, a játékmenetben az egyik leglényegesebb különbség a közelharcban rejlik, amelynek sokkal nagyobb szerepe lesz a Convictionben, mint eddig bármelyik részben. A készítők egyértelműen a Bourne rejtély verekedését szerették volna visszaadni, ehhez pedig valamilyen szakszerű harcmodort kerestek. Már a 2007-ben bemutatott korábbi Conviction-verzióban is láthattunk verekedést, azonban az a készítők szerint nem ütötte meg a megfelelő mércét, ezért felkérték Thierry Cimkauskast, a krav-maga technika szakértőjét. És hogy mi is az a "krav-maga"? Egy olyan izraeli közelharcról van szó, amelyet pusztán ököllel, fegyverek nélkül alkalmaznak mesterei. A kungfuval összehasonlítva itt sokkal nagyobb szerepet kap a taktikai harc, a támadó és védekező technikák párhuzamos alkalmazása, illetve némileg célratörőbb és agresszívabb is más küzdősportokkal összehasonlítva. Ezt a technológiát a Mossad, az FBI és az amerikai Speciális Erők egyaránt használják, így nem csoda, ha Fisher is ismeri. Számítógépes játékban viszont most találkozunk vele először.

Splinter Cell: Conviction JátékképekSplinter Cell: Conviction JátékképekSplinter Cell: Conviction Játékképek

Kijelölöd és kivégzed!

Splinter Cell: Conviction JátékképekA közelharcon túl alaposan megváltozott a lőfegyverek használata is. A játék elején ugyan csak kevés fegyver (az eddig játékmenet-videókban csak egy egyszerű hangtompítós pisztoly) áll rendelkezésünkre, azonban ezzel sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudunk ölni a "mark and execute" ("kijelölöd és kivégzed") móddal. A lényeg tulajdonképpen annyi, hogy amikor egy rejtekhelyről meglátod az ellenségeidet, akkor a fejükre biggyesztve egy piros pöttyöt abban a pillanatban főbe lőheted őket, ahogy előbukkansz. Ugyanezt megteheted a lámpákkal is, tehát először a világítást "lekapcsolva", majd ellenségenként egyetlen halálbiztos fejlövést leadva azonnal el tudod intézni a rosszfiúkat. A videók alapján ezáltal kicsit túl könnyűnek tűnik ugyan a játék, de reméljük, hogy ez valójában nem lesz így. A játékmenet emellett sokkal dinamikusabb is lesz, tehát nem kell azzal töltenünk az időt, hogy a holttesteket hurcoljuk ide-oda, elrejtve azokat még élő társaik elől. Továbbra is fontos szerepe lesz viszont a kikérdezéseknek: a megfelelő gomb segítségével megragadhatjuk ellenfeleinket hátulról, majd ha elárulták az információt, akkor újra megnyomva a gombot kitörhetjük a nyakukat. Igen, Fisher ezúttal nem lacafacázik senkivel...

Splinter Cell: Conviction JátékképekSplinter Cell: Conviction JátékképekSplinter Cell: Conviction Játékképek
 

Kooperatív előtörténet

A Convictionben tehát Sam sokkal dinamikusabb, keményebb, kegyetlenebb és elszántabb lesz, mint eddig. Azonban amitől mégis egyedivé válik ez a rész, az a zseniálisan kiagyalt kooperatív mód! Természetesen hősünk nem vesz maga mellé senkit (tönkre is vágná a hangulatot, ha két Fisherrel nyomulhatnánk), ezért a kooperatív részben nem őt, hanem két másik ügynököt irányíthatunk majd: az orosz Kestrelt és az amerikai Archert. A négy küldetést tartalmazó "co-op" sztorija emellett előtörténete is az alapjátéknak, tehát valószínűleg megtudhatjuk majd belőle, hogy Fisher lányának miért kellett meghalnia. A videót alant láthatjátok, a PC-re és Xbox 360-ra megjelenő játék (PS3 verzió -- egyelőre legalábbis nagyon úgy tűnik -- érdekes módon nem lesz...) pedig jövő márciusban kerül majd a boltokba.

Splinter Cell: Conviction Co-op trailer