A Double Fine sikere kellett ahhoz, hogy a Kickstarter befusson, hiszen hiába volt már évekkel korábban jelen a portál, csak a Broken Age berobbanása után lehetett arról beszélni, hogy ez lesz a játékipar Messiása, de minimum egy alternatív út a kisebb csapatok számára. Arra azonban még várnunk kell egy keveset, hogy teljes véleményt formálhassunk, hiszen egyelőre kevés olyan játék jelent meg, ami a közösségi finanszírozásból jött össze -- még várat magára az első hullám, aminek fényében majd ítélkezni lehet, így addig nincs mit tenni, maximum csak bizakodni. És bizakodunk is, hiszen jóformán lassan minden hétre jut egy ígéretes kezdeményezés, amikből most azt az ötöt szedtük össze, amikre érdemes lesz figyelni.
5. Precinct
A játékiparban a rendőrség finoman szólva a periférián foglal helyet, hiszen nagyon kevés olyan játék van, ami a járőröket tenné meg főszereplőnek, pedig lehetne érdekes dolgokat írni a rend védelmezőinek kalandjai köré. Régebben persze ez is másképpen volt, 1987-ben ugyanis elindult a Police Quest-sorozat, mely most visszatérésre készül, s noha a név nem egyezik, a rajongók azonnal fel fogják ismerni.
A fejlesztést a független Jim Walls Reloaded csapata végzi, a név pedig nem véletlen, ugyanis az a Jim Walls áll az ötrészesre tervezet Precinct hátterében, aki annak idején a Sierra Online-nal közösen létrehozta a Police Quest játékokat. Az új ötlet ezek szellemi folytatása lesz, így itt is egy mezei járőrt megtestesítve kell megoldanunk a város legkeményebb ügyeit, mindezt pedig úgy, hogy valódi rendőrként gondolkodunk. A csapat célja az, hogy Maxwell Jones rendőrtiszt ügyein keresztül egy új korosztálynak mutassák be, milyen zsarunak lenni, s ideális esetben egy örök életre megszerettessék velük a kalandjátékokat.
Bármennyire is jól hangzik azonban a Precinct, sajnos Kickstarteren nem tudott révbe érni: a Jim Walls Reloaded félmillió dollárt kér, de a cikk írásakor még 100 ezer dollárjuk sincs, a csapat így leállította a kickstarteres oldalt, s egy privát gyűjtést hirdetett a saját portálján, ahol végdátum nélkül 400 ezer dollárt szeretnének. Drukkolunk!

4. Lacuna Passage
A Mars meghódítása a következő nagy cél az emberiség számára, azonban ahhoz, hogy emberek el is juthassanak a vörös bolygóra, még nagyon sok évnek kell eltelnie, így legfeljebb csak filmekben és persze játékokban hódíthatjuk meg az égitestet. Most éppen a Random Seed Games invitál minket utazásra egy tudományos alapokon nyugvó kalandjátékkal.
A kis team a Lacuna Passage ötletével állt elő, melyben a bolygón lezuhant felderítőcsapat egyetlen túlélőjét alakítjuk, akivel az a feladatunk, hogy a mostoha körülmények mellett derítsük ki, mi történt a Marsra küldött első emberi expedíció kutatóival. A feladat már önmagában sem egyszerű, hiszen csak néhány rejtélyes nyomot hagytak maguk után az asztronauták, másrészről pedig a bolygó nem éppen barátságos hely, így a nyomozás során folyamatosan vigyáznunk kell magunkra, biztosítani a túlélésünket a táplálék és az oxigén pótlásával, valamint nyilván óvatosan közelítve meg mindent.
A hiteles topográfiai adatokra alapozó nyílt világ, a valódi mutatókra épülő túlélési mechanizmusok és a ránk váró rejtély megoldása együttesen egy kifejezetten csábító játékká teszi a Lacuna Passage-t, így nagy öröm, hogy sikerült a gyűjtés és sínen van a projekt -- bár megjelenési dátum még sajnos nincs.

A Lacuna Passage a Kickstarteren.
3. Armikrog
A Neverhood csodás kis kalandjáték volt, de abban azt hiszem, nem sokan bíztak, hogy ennek valaha is lehet folytatása ilyen vagy olyan úton. Éppen ezért nagy meglepetés és még nagyobb öröm volt azt hallani az év elején, hogy Doug TenNapel, valamint Ed Schofield és Mike Dietz stúdióba vonult, hogy elkészítse legújabb agyszüleményét -- az Armikrog májusban jelent meg a Kickstarteren, s sikeresen szerezte meg a kellő támogatást, mely 900 ezer dollár volt.
Az Armikrog minden ízében a Neverhoodot idézi, hiszen egy klasszikus kalandjátékról van szó, izzasztó agytornákkal, a játék pedig gyurmafigurákkal és gyurmadíszletekkel jelenik meg előttünk, ezzel mellesleg egy olyan látványt elérve, ami utánozhatatlanul szép a maga módján, igazi kuriózummá téve a játékot napjainkban, a minél nagyobb poligonszám és a szebb effektek hajszolása közben. Mindennek persze megvan az ára, ugyanis piszkosul pepecs munka stop-motion technikával készíteni egy játékot, így drága és hosszadalmas mulatság a fejlesztés, főleg akkor, ha precíz munkát akar végezni az ember, a Pencil Test Studios pedig azt akar.
A történet egyébként egy bizonyos Tommynautról szól, aki beszélő vak kutyájával egy idegen bolygón találja magát, a bajt pedig csak tetézi, hogy a játéknak címet adó Armikrog erődben fogságba estek. Játékosként természetesen a kiút megtalálása lesz a célunk.

2. Satellite Reign
Csúnya dolog történt a Syndicate-szériával, mikor az EA valamilyen ködös indokból úgy döntött, hogy egy jó nevű stratégiai játékból az lesz a legjobb, ha egy lövöldét farag. A végtermék a vártaknak megfelelően egy közepesnél is rosszabb próbálkozás lett, ami az FPS rajongóknak nem kellett, az eredeti széria kedvelőinek pedig még annyira sem. Az IP így újra visszakerült a kiadó valamelyik polcára porosodni, igazi folytatás nélkül hagyva a rajongókat -- aztán jött a Satellite Reign.
Egészen friss projektről van szó, a 5 Lives Studio ugyanis alig több mint egy hónapja jelentette be a Syndicate szellemi folytatásának szánt játékát, melyben, akárcsak a nagy elődben, egy olyan világban találjuk magunkat, melyet kapzsi óriáscégek uralnak, nekünk pedig az a feladatunk, hogy gátat vessünk a kegyetlen módszereiknek, vagy éppen átvegyük a nép felett a hatalmat. Ezt egy négy főt számláló, egyedi képességekkel felvértezett csapattal tudjuk majd megtenni, akikkel jó stratégiai játékhoz illően több útvonalon is megközelíthetjük a célunkat, akár nyers erővel, akár valamilyen fondorlatos módon.
A Satellite Reign kissé nehézkesen, szinte az utolsó napokra hagyta a kellő összeg megszerzését, de amint megvolt az áhított 350 ezer font, a gyűjtés hirtelen meglódult, s így sikerült szerződtetni a Syndicate-széria zeneszerzőjét, és még maradt pénz rombolható környezetre is. Végül 461 ezer font került fel a számlára, de Paypalon még fogadják a támogatást.

A Satellite Reign a Kickstarteren.
1. Massive Chalice
Ez a Double Fine második gyűjtése, s ezúttal egy olyan játékot szeretnének elkészíteni, ami nem tartozik a főleg kalandjátékokból álló profiljukba. Egy RTS-ről van szó, amiben a klasszikus XCOM, a Final Fantasy Tactics és a Fire Emblem legjobb elemei alkotnak egy édes koktélt, mindezt pedig fantasy körítéssel bolondították meg, melyben nem kisebb feladat hárul ránk, mint hogy egy hatalmas dinasztiát építsünk ki birodalmunk aprólékos menedzselésével, miközben egy démoni horda dörömböl az ajtón.
A Massive Chalice két fontos egységre oszlik: a stratégiai részben a birodalmunkat hosszú távon érintő intézkedéseket hozhatjuk meg, például azt, hogy milyen fejlesztésekkel bízzuk meg az okosokat, vagy hogy hogyan építsük tovább a dinasztiánkat. Ezzel szemben a taktikai részben az azonnali döntéshozás a feladatunk, magyarul ebben a módban igazgatjuk a csapatunkat, de figyelve a stratégiai szekcióban előirányzott lépésekre, mondjuk arra, hogy a legjobb harcosokat érdemes egy idő után kiemelni, hiszen az ő sarjaik remekül szolgálják majd a családfa gyarapodását -- nem mellesleg a felmenőikhez hasonlóan a gyermekeik is jó harcosok lehetnek, ami jól jöhet a végtelennek tűnő háború során.
A Massive Chalice június végén sikeresen zárta a gyűjtését, 170%-kal túlteljesítve az eredetileg kitűzött cél, ez azonban még nem jelent semmit, a megjelenéstől ugyanis messze vagyunk, s nincs garancia arra, hogy minden rendben fog menni, a példáért ráadásul nem is kell messzire menni.

A Massive Chalice a Kickstarteren.
Van valami frissen bejelentett Kickstarter-projekt, amin neked megakadt a szemed? Ha van, oszd meg velünk is!