A Dieselpunk Wars azon ritka játékok egyike, aminek fejlődését aktívan figyeltem. Kipróbáltam tavaly februárban, amikor belépett az Early Accessbe, és futottam vele egy kört novemberben, a bétaváltozat megjelenésekor is. Mindezek után kíváncsi voltam, hogy milyen lesz a kész játék, amely bár ígéretesnek tűnt, néhány alapvető problémája miatt nem tudott teljesen meggyőzni arról, hogy ebből jó játék lehet.

Legózás mindenek előtt

Ahogy azt az első két próba után már sejtettem, a Dieselpunk Wars legnagyobb erőssége az építés. Mostanra ki merem azt is jelenteni, hogy ezen kívül más érdekes nincs benne. A kampány lényegében egyszerűbb ügyességi feladatokbóé és céltalan, kihívás nélküli lövöldözésekből áll, hála az eszetlen MI-nek és a monoton tűzharcoknak. Szó szerint mindenféle taktika nélkül kell lövöldözni a másik félre, 5-10 percen át. Oké, az 5-10 perc talán túlzás, de legalább annyinak érződik, annyira strapabírók az ellenfelek – de igazából még egy sima kocka is a tutorialban.

Az egyetlen érdekesség a kampányban, hogy a különféle feladatokat általában járművünk bővítésével oldhatjuk meg, szóval legózhatunk. Ám mivel a játék többnyire a szánkba rágja, mit kell felszerelni, ez sem túl izgalmas.

Az ügyességi feladatoknál főleg a fizika lesz az ellenségünk, pláne, ha a járművünket nem egyensúlyozzuk ki. Ez elég fontos része a játéknak, szóval, ha mindent hátulra pakolunk vagy oldalra, akkor az autó, a hajó vagy a repülő felborul, elsüllyed, lezuhan. És ez az, ami tényleg élvezetes a Deselpunk Warsban. A járműveket nem egyszerű úgy összerakni, hogy mozogni is tudjanak és a hatékonyságukat is megőrizzék. Szerencsére több száz különféle alkatrész áll rendelkezésünkre, hogy megoldjuk a problémát, és kiéljük kreativitásunkat.

Fájdalmas, mint a legokockára lépés

Sajnos a Dieselpunk Wars teljesen kész állapotban sem sokkal jobb, mint Early Accessben volt. A grafika némileg javult – főleg a robbanások látványosabbak – és a fizika sem bolondul már meg annyiszor, de még mindig rengeteg benne a programhiba. A játék nem is próbálta meg ezt titkolni, már a tutorialt sem tudtam teljesíteni egy bug miatt.

Egész pontosan egy hajót kellett volna eljuttatnom a kijelölt pontra. Csakhogy a program nem dobta le a vízre a ladikot, az ott lebegett a levegőben, pedig nem léghajónak tervezték. Szóval moccanni sem tudott. Így pedig nagyon nehéz a mozgásgyakorlást elvégezni. És ez csak a jéghegy csúcsa volt.

Mint fentebb említettem, az MI sem éppen egy észkombájn. Sőt, egy kombájnba valószínűleg több ész szorult. Ez a leglátványosabban a Battle Simulator módban mutatkozik meg, ami nem szól másról, csak arról, hogy összeállítunk két csapatot a különféle gépekből, aztán elviekben az MI villant nekünk egy csatát. Nos, a valóságban ez úgy működik, hogy a gépek céltalanul megindulnak valamerre, és az esetek nagy hányadában vagy letarolják a környezetet, vagy a nagy harc közepette vízbe ölik magukat. Már ha véletlen egy irányba indulnak meg, mert ha nem, akkor a csata elmarad.

De nem is ragozom tovább, mert ez a játék annyit nem ér meg. A Dieselpunk Wars nem sikerült túl jól. A Crative játékmódban elüthetjük az unalmas órákat járműépítéssel, ha ahhoz van affinitásunk. A kampánnyal lehet tenni egy próbát, egy kis időre talán lekötheti az unatkozókat. De alapvetően nem érdemes túl sok időt fordítani a Dieselpunk Warsra.