Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor neked szól az Ez történt rovatunk, melyben összefoglaljuk a hét eseményeit: röviden azon apróságokat, amiről a héten nem írtunk, s felsorolva azokat, amikről részletesebben értekeztünk. Jó böngészést és olvasgatást!

PC

Tizenhét évvel a Dungeon Keeper megjelenése után egy titkos üzenetet találtak a játék kódjában, melyet Jonty Barnes írt, aki jelenleg a Destinyért felelős a Bungie-nál. Az üzenet így hangzik: „A Dungeon Keeper fejlesztésének utolsó napján írom ezt, hajnali négykor. Ahogy körbenézek az irodában, mindenhol a Keepert fejlesztő csapat fáradt, sápadt arcát látom. Ez a munka tönkretette a csapattagok szociális életét és egészségét. Emiatt remélem, meg leszel elégedve a játékkal. Hihetetlen, hogy még mindig itt vagyunk, napi 16 óra munka után, amely a hét minden napján folyt, öt hónapon keresztül. Szenvedéllyel készítettük a játékot, és büszke vagyok arra, hogy részese lehettem. Nemcsak azt remélem, hogy szeretni fogod a játékot, de arra is figyelemmel leszel, hogy mennyi munkát fektettünk bele...” Ezután a szerző még üdvözöl pár embert, majd a szöveg abbamarad, azt az érzetet keltve, hogy Jonty Barnes elaludt az írás közben…

Újabb pletykák bukkantak elő a Dishonored folytatásával kapcsolatban, s nagyjából ugyanazt hallhattuk most is, mint márciusban. A névtelen füles egy éves információkra hivatkozva azt mondta, a folytatás Dishonored 2: Darkness of Tyvia címet kapta, s egy új főszereplőt mutat be, a maga új képességeivel, s noha a kiléte teljes rejtély, korábban volt arról szó, hogy a központi karakter akár Emily Kaldwin is lehetne, vagyis egy előzményt kapnánk.

A másik pletyka a játék kapcsán, hogy hamarosan, az augusztusi GamesCom során fogják leleplezni, a megjelenés pedig 2015 novemberére tehető PC-re, Xbox One-ra és PS4-re. A fejlesztést állítólag az Arkane Lyon csapata végzi Harvey Smith vezetése alatt.

Ha minden igaz, ilyen lesz a dobozkép, de vegyük figyelembe, hogy egy ennyire egyszerű borítót nem nehéz meghamisítani, s ha már itt tartunk, a többi információ is mind olyan, amit minimális képzelőerővel elő lehet állítani. Várjuk tehát a hivatalos bejelentést.

dishonored-2-darkness-of-tyvia.jpg

Egy kicsit nem figyelünk, és a Star Citizen újabb milliókkal gazdagodik. Legutóbb mikor beszéltünk a programról, még „csak” 46 millió dollárnál tartottak, ma már azonban 49 milla a fejlesztésre költhető összeg, és az 50 milliós határ sem tűnik elérhetetlennek. Ha ezt a mérföldkövet is sikerült elérni, akkor a fejlesztőcsapat idegen nyelveket fog készíteni, hogy még nagyobb lehessen a beleélés, s nem csupán halandzsáról beszélnek, hanem egy igazi, meghatározott rendszer, logika mentén felépített nyelvezetről. A csapat három nyelvet tervez, a vanduut, a xi’ant és a banut, amelyek meglesz a saját jellemzőjük, hogy azonnal felismerhetők legyenek -- a megértésükhöz persze feliratok kellenek majd, de a Chris Roberts szerint lesznek olyanok, akik meg fogják ezeket tanulni.

A Hinterland Games a héten jelentette be, hogy a The Long Dark idén szeptemberben megjelenik, de csak korai hozzáférésben, eléggé hiányos tartalommal. Aki már ilyen korán benevez a játékba, az csak a sandbox módot élvezheti, amiben történet vagy egyéb sallangok nélkül csupán annyi a feladatunk, hogy minél tovább éljünk túl a fagyos, zord környezetben. A történet egyébként egy repülőgép-balesetben lezuhant pilótáról szól, s epizodikus formátumban meséli el a viszontagságait -- a csapat ezt minden további nélkül be tudta volna nekünk mutatni a korai hozzáférés keretében is, de úgy döntöttek, jobb, ha marad meglepetés a teljes játékban.

A betekintés 20 dollárba fog kerülni, s már most elő lehet rendelni a hivatalos oldalon. Jött egy új videó is kedvcsináló gyanánt:

Nagyon jónak kell lennie egy modnak ahhoz, hogy pénzt lehessen érte kérni, arról nem is beszélve, hogy a garázsfejlesztők munkáját az eredeti ötletgazdák is elismerjék -- ezeknek a kritériumoknak azonban megfelel az Aperture Tag, egy, a Portal 2-höz készített, kifejezetten ötletes mod, amire a Valve is az áldását adta.

Aki a Portal 2 mod-közösségben otthonosan mozog, az már biztosan hallott erről vagy egy ehhez hasonló projektről, ha azonban nem követed megszállottan a modderek minden mozdulatát, azt kell tudnod, hogy egy olyan modifikációról van szó, amiben nincsenek portálok. Helyette a kampány során fokozatosan bemutatkozott festékek játszák a főszerepet, amiket jól felszórva kell karakterünket egyik kamrából a másikba juttatnunk, a hab a tortán pedig az, hogy mindehhez még egy történet is társul, s a kooperatív mód sem maradt el -- ez utóbbi azonban elég bugos, előbbi pedig természetesen nem a kánon része. Annyira azért nem jó a mod.

Ha mindez felkeltette az érdeklődésedet, nézd meg az alábbi videót, aztán pedig akár meg is veheted a programot, mely július 22-ig akciósan csak 4,89 euróba kerül. Nyilván kell hozzá a Portal 2.

Az Evil Within című játék egy héttel korábban jelenik meg, közölte Pete Hines, a Bethesda marketingért felelős alelnöke. A Mikami Shindzsi nevével fémjelzett túlélőhorrort tavaly mutatták be, és idén augusztusban kellett volna megjelennie, de azt eltolták október végére. A magyarázat szerint az "egyensúlyon kellett javítani", de most már hivatalos: október 14-én érkezik a játék.

Új trailert kapott a Styx: Master of Shadows című játék, melyetb a Cyanide fejleszt, és szeptemberben jelenik meg PC-re és új generációs konzolokra. Az előzetes bemutat néhányat a főszereplő képességeiből és erőiből, melyek segítségével megpróbálja végrehajtani küldetését. A játék hivatalos oldala is elstartolt a neten: http://www.styx-thegame.com/.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2