Léteznek jó és rossz demók(természtesen nem attól függ hogy a játék jó vagy rossz-e). A jó demó az ami úgy mutatja meg a játékot,hogy tudod mire számíthatsz ha megveszed, mégsem lövi le a poénokat, de megismered belőle a játék alapjait. A rossz demó ezzel ellentétben,nem ad érdemi információt, vagy nem a játék valódi milyenségét mutatja meg.

Itt vannak példák: A Call of Duty 4 demója kiváló darab. Kapunk egy átlagosnál kisebb pályát, de megismerhetjük az állandó akciót, a csapattársak működését, fegyverekből kipróbálhatunk épp eleget, gyakorlatilag megtudunk mindent(és dönthetjük el,hogy akarunk e még ilyet). De jó példa a Crysis is, ahol nagy területen sok járművet kipróbálhatunk,kapunk sztorit is, meg nanoruhát a javából.

Rossz volt a demója a Race 07-nek, ahol (ha jól emlékszem) 2 autót kaptunk, pár pályát meg egy tutorialt ami szép és jó, de nem (lehet) szabad ezzel helyet kitölteni. Nem tetszett a Medal of Honor: Airborne demó sem, ahol egy kis pályán mindeféle változatosságot nélkülözve kellett haladni majd vége is volt a történetnek. A Race mentségére legyen mondva, hogy autó (vagy bármilyen más) szimulátornak elég nehéz demót gyártani, mert nem szabad túl sokat sem felfedni a gépekből/pályákból.

Kimondottan idegesít a "tutorialdemó", ami csak a tutorialt tartalmazza. A tutorial az még nem a játék, az egy oktató mód, amiből megtanulhatjuk a játékot kezelni, hiszen ha új autót veszünk, és próbaútra megyünk vele, akkor sem a kezelési útmutatót adják a kezünkbe, ráadásul japán nyelven.

Ui.: Ezt az egészet tedd zárójelbe és írd főlé,hogy SZVSZ, úgy kommentelj...