Nem túlzás azt állítani, hogy a Clair Obscur: Expedition 33 az elmúlt évek legnagyobb meglepetésjátéka, hiszen kevesen gondolták volna, hogy egy körülbelül 30 főt számláló (persze külsősök is besegítettek a munkálatokba) brigád már a legelső alkotásával GOTY matériát rak le az asztalra. A francia Sandfall Interactive debütáló címe látvány, hangulat, történet, játékmenet és karakterek terén is jelesre (sőt, inkább csillagos ötösre) vizsgázott, a kitartó munka pedig szerencsére meg is hozta a gyümölcsét, hiszen amellett, hogy az újságírók térdre borultak a különleges JRPG előtt, pénzügyileg is megérte 19-re lapot húzni – mostanra 5 millió példány talált gazdára a programból, mindezt úgy, hogy egyébként az Xbox Game Pass-ben is megtalálható. Mivel Guillaume Broche és csapata azonnal betalált a szerepjátékok kapujába, könnyű lenne azt gondolni, hogy a stúdió marad a kaptafánál, egy nemrég készült interjúból azonban kiderült, hogy a Sandfall a jövőben sem kíván felhagyni a kísérletezéssel.
„Nem szeretnénk, hogy a történet, a művészeti stílus vagy a játékmenet korlátozzon minket abban, hogy mibe vágjuk a fejszénket legközelebb” – mondta a rendező a Washington Post fizetős fal mögé zárt interjújában (köszönjük, GamesRadar+!). „Csupán azt akarjuk, hogy hitelesnek tűnjön, amit csinálunk, és érződjön rajta, hogy szeretettel készült” – tette hozzá. Broche tehát egyáltalán nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a Clair Obscur: Expedition 33 extra tartalmainak elkészítése után is maradnak a járt úton, ugyanakkor benne van a pakliban, hogy egy hirtelen ötlettől vezérelve inkább más irányba mennek tovább. A címben említett krikett szimulátor persze elég nagy túlzásnak tűnik, de egy BioShock-ra hajazó, történetközpontú FPS-t és egy nyílt világú akció-RPG-t is szívesen megnéznénk a csapattól, szóval tűkön ülve várjuk, mivel áll elő legközelebb – feltehetően hosszú évek múlva, mivel nem tervezi bővíteni a létszámát.
A borítókép forrása: ComicBook.com/Sandfall Interactive