A Call of Duty-széria az ipar egyik legpatinásabb brandje, hiszen 2003-as indulása óta összesen 48 millió példány kelt el az eddigi részekből -- ám az igazi nagy robbanást a Modern Warfare hozta, amit jól mutat annak 14 és fél milliós eladása. Érthető módon a kiadó ezután teljes gázra kapcsolt, nem kímélt pénzt sem a gyártásra, sem a marketingre, és ezt az erőfeszítést a World at War 12 millió példányos értékesítése igazolta is. Ezek után már nem meglepő, hogy a Modern Warfare 2 büdzséje a hollywoodi szuperprodukciókat idézi: kb. 50 millióba került a fejlesztés, a reklám, illetve a gyártás-terjesztés háromszor ennyit emésztett fel, azaz a teljes költség 200 millió dollár körül állt meg (összehasonlításul: hozzávetőlegesen ennyibe fájt a Terminator: Salvation is!). És hogy megérte-e? Naná! A rajongók a botrány és a petíciók ellenére (vagy ezek hatására?) eddig már nyolcmillió darabnál is többet vásároltak meg az MW2-ből, ami 550 milliót hozott a kiadó konyhájára -- tegyük hozzá: mindezt bő egy hét alatt!

Ezek után nem csoda, hogy Kotickék vérszemet kaptak; ahogy azt a (hírünk forrásául szolgáló) Los Angeles Times üzleti rovatának cikkéből kiderült: a Treyarch és az Infinity Ward mellé az Activion beállított egy újabb teamet is, azaz immár három stúdió hegeszt Call of Duty címet. Eddig ugye az említett két csapat felváltva állította elő az évi betevő CoD-ot, ami azért volt jó mindenkinek, mivel így két év állt rendelkezésre egy-egy gárdának az újabb, páros vagy páratlan rész összekalapálására. A harmadik banda több alternatívát vethet fel: vagy beáll a sorba, így mindenki három évet tölthetne el a polírozással (én ezt tartom kevésbé valószínűnek), vagy nekilát egy online-ra kihegyezett CoD-nak, hiszen ilyesmit a jó Bobby bácsi már vagy másfél éve pedzegetett, nemrég viszont, ahogy arról mi is beszámoltunk, az Activision pénzügye feje, Tom Tippi egészen konkrétan beszélt a széria ezen irányba történő elmozdításáról, egy új pénzügyi modell bevezetéséről.

Persze azt sem tudjuk még, melyik fejlesztőcsoportról van szó. A kiadónak több FPS-specialista is dolgozik, ilyen a High Moon Studios (Darkwatch) vagy a Raven Software (Wolfenstein, Singularity) –- sőt, ilyen lehet a Sledgehammer Games nevű új szuperteam is, amelynek létrejöttét hivatalosan kedden jelentette be az Activision, bár már július óta tudtunk a létezéséről, hiszen már akkor kiderült, hogy Kotickék kifogtak az EA tengeréből két kapitálisan nagy halat: a Visceral Games és a Dead Space atyja, Glen Schofield és a „kisfőnök”, Michael Condrey is náluk talált új állást. Ők ketten lettek ugyanis a kaliforniai Foster Cityben székelő „pörölyösök” alelnökei, és nem kisebb feladat hárul rájuk, mint összerakni egy olyan csapatot, amely „tripla A” kategóriás játékot tud létrehozni a kiadó egyik franchise-ából -- de ha valaki, Schofield valóban képes erre.

A Sledgehammer lenne az új CoD-brigád? Nos, azt még nem tudjuk, de az biztos: jelenleg feltartóztathatatlanul robog előre a Call of Duty-expressz, az Activision pedig amit csak lehet, ki fog sajtolni belőle -- sőt, még annál is többet...