• „Egygombos harcrendszert” kapott a Final Fantasy XV
  • Ráadásul a játék a kazuároknak kedvez
  • A rajongók fel vannak háborodva
  • Tabata Hadzsime főrendező szerint kár aggódni
  • Így is lesz a játékban taktikai mélység

A Final Fantasy XV is szóba került a sorozat új játékairól szóló élő közvetítés alkalmával, amikor is a játék főtervezőjét, Tabata Hadzsimét kaphatták mikrofonvégre a rajongók. A Final Fantasy XV úgynevezett „egygombos harcrendszere”, illetve a tény, miszerint a programot könnyebben hozzáférhetővé szeretnék tenni a Square Enix munkatársai, sokaknál kiverte a biztosítékot, Tabata viszont igyekezett megnyugtatni mindenkit, mondván: a Final Fantasy XV nem lesz egy buta, taktikát nélkülöző játék.

„Ha folyamatosan lenyomva tartod a védekezés gombját, akkor automatikusan véd és elugrik a karakter, ez viszont zabálja a varázsláshoz szükséges pontokat, magyarán nem védekezhetsz örökké. Gondolnod kell a támadás és a védés időzítésére. És persze nem vagy sebezhetetlen, akadnak olyan támadások, amiket nem tudsz kivédeni. Ezekre az esetekre külön elugrási stratégiák állnak rendelkezésedre. Amikor lenyomod a támadás gombot, egy standard kombót indítasz el. Ezen az iránygombok nyomogatásával tudsz módosítani. A kombó így mindig a körülményeknek megfelelően változik, azaz hogy jól időzítesz-e, illetve a társaid mennyire vannak közel hozzád.”

Tabata elmondta továbbá, hogy nem lehet majd váltogatni a karaktereket harc közben, így az MI szerepe a Final Fantasy XIII-ban látotthoz hasonlóan fontos lesz. A játék megjelenése jövőre várható, PS4-re, Xbox One-ra, és talán PC-re.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!