Nemrégiben Varsóban a CD Projekt RED rendezett egy kis „kérdezz-felelek” eseményt, ahol válaszolt a Cyberpunk 2077-tel kapcsolatos kérdésekre. Több érdekesség is elhangzott, ezekből szemezgetett a Shavod nevű redditer, aki állítása szerint jelen volt az eseményen – mivel ezt közvetett módon, de Marcin Momot, a CD Projekt globális közösségi menedzsere megerősítette, így azt hiszem, hihetünk az úriembernek.

Szóval, kiderült, hogy a Cyberpunk 2077 fő sztori szála valamivel rövidebb lesz, mint a Witcher 3-é, ugyanakkor az újrajátszási rátája igen magas, hiszen jelentős eltéréseket okozhatunk más-más döntésekkel. Emellett persze a történet befejezése sem jelenti a játék végét, utána „egy igazán király módon” tovább játszhatunk, befejezhetjük függőben lévő küldetéseinket. Az is kiderült, hogy bár a főszál rövidebb, mint Geralt harmadik kalandja esetén, ez nem jelenti azt, hogy az egész játék rövidebb lenne.

A fejlesztők mellékküldetések esetében – ahogy azt már korábban jelezték – a Witcher 3 mintáját követték, vagyis szerteágazóak lesznek és sokszor újabb mellékküldetéseket nyitnak meg, amik hatással lehetnek más missziókra is.

Night City legnagyobb része döntéseinktől függetlenül elérhető lesz, vagyis nem kell olyanra számítanunk, mint a Witcher 2-ben, hogy bizonyos területeket csak akkor érünk el, a X és nem Y karakterrel tartunk. Ugyanakkor döntéseink befolyásolhatják, hogy miképpen fedezhetjük fel az adott területet, illetve lesznek olyan szakaszok is, amiket csak a történet egy bizonyos pontján érhetünk el.

Új lakást nem vásárolhatunk, de V otthonát befolyásolja a Lifepath választásunk, illetve saját ízlésünk szerint is alakíthatjuk majd. Az autóvezetés nem lesz szimulátor jellegű, de valóságosabbra próbálják fogni, mint mondjuk a GTA-kban. Apropó, autó, lesz autóverseny minigame, de ez nem egyszerű verseny lesz, kapunk néhány extra cyberpunkos elemet, ami komoly kihívás elé állíthat minket.

A napszakok is hatással lesznek a játékmenetre, így például éjjel bizonyos helyeken kevesebb az őr, megeshet, hogy némelyikük alszik. Sőt néha még a sztori jelenetei is változhatnak, attól függően, hogy éjjel vagy nappal vágunk bele.

A rendőrség nem fog beleavatkozni a dolgunkba, amíg kisebb bűncselekményeket követünk el, például kiverjük a lelket valakiből az utcán. Ez Night City-ben a mindennapi élet része. De ha már főbe lőjük az illetőt, vagy a kocsival a gyalogosokon hajtunk keresztül, akkor bizony ránk mozdulnak, és mindent megtesznek, hogy megsüssék nemesebbik felünket.

Lesz vagy lehet valamiféle cyber-állatkánk is, bár erről nem beszéltek részletesen. Valószínűleg ez nem az olyan kis robotok lesznek, mint a felderítésre használható Flathead, amiből amúgy többféle változatot szerezhetünk. És mindezeken túl a környezet háromnegyede rombolható lesz, de azért nem fogunk utcákat letörölni a térképről.

Mivel a játékban nincsen hagyományos átvezető videó, így a párbeszédek átugrásának megoldásán sokat agyaltak a fejlesztők, tíz prototípus is készült ez ügyben. Végül találtak egy megoldást arra, hogy anélkül lehessen átugrani a már ismert beszélgetéseket, hogy az kitörne a játék keretei közül.

Ami a szexet illeti, rengeteg lesz benne, állítólag több motion capture FPS-t (First Person Sex) jelenetet rögzítettek, mint a Witcher 3-hoz, ami tisztességes mennyiség, mivel már ahhoz a játékhoz is 16 órányi szexjelenetet rögzítettek, annak ellenére, hogy az írók ódzkodtak tőle. Shavod sajnos arra nem emlékezett pontosan, lesz-e cenzúrázás (a CD Projekt RED-et ismerve nemigen), de azt biztosan állította, hogy mindenki a játékbeli nemi beállítottságától függően léphet szexuális aktusba kiválasztottjával.

A Cyberware nevű kibervilágba egy külön installálható augmentációval léphetünk majd be, amiben például a mozgást megkönnyítik majd más augmentációk, mint a mozgást gyorsító Sandevistan.

A játékban több különböző nyelvet is hallhatunk, ezek közül a legelterjedtebbeket (spanyol, japán, angol) az alap augmentáció lefordítja nekünk – a mi esetünkbe magyarra, hiszen a Cyberpunk 2077 magyar felirattal jelenik meg. Ám ahhoz, hogy megértsünk olyan ritka nyelveket, mint a kreol, már speciális frissítésre lesz szükségünk.

A CD Projekt RED szeretne szabad utat adni a modolásnak, de erről részleteket még nem osztottak meg. Az NPC-k karaktermodelljeinek diverzitása nagyobb lesz, mint a Witcher 3-ban volt, de a memória limitek miatt esélyes, hogy nem tudnak akkora változatosságot létrehozni, mint szeretnének, ebben az esetben szükségük lesz néhány kompromisszumra.

És végül Night City-t főleg a Cyberpunk 2020 című könyv inspirálta, de mivel a város Los Angeles és San Francisco között van, így ebből a kettőből is átemeltek elemeket.