A kaliforniai székhelyű 7 Studios berkeiben készülő Scratch: The Ultimate DJ a fejlesztők ígéretei alapján komoly ellenfele lehet az Activision-féle a DJ Herónak, ám a játék munkálatai nem úgy mennek, mint azt gondolnánk. A Genius szerint, miután az Activision felvásárolta a fejlesztőket, szánt szándékkal hátráltatja játékuk munkálatait, de 7 Studios ennek pont az ellenkezőjét állítja a The Cut Scene blog által megszerzett bírósági papírokban, amiben az alábbiakkal vádolja a céget:

  • A Genius hátráltatta a fejlesztést, mivel nem sikerült megegyezniük a Microsofttal és a Sonyval a játék Xbox 360-as és PS3-as verzióiról, sőt mi több, a Sonyval még mindig nem sikerült tető alá hozni az üzletet.
  • A Genius nem tudta időben leszállítani a játékhoz szükséges zenei anyagokat. Januárban — a játék tervezett elkészülte előtt három hónappal — a zenék kevesebb mint 25 százaléka volt meg.
  • A Numark perifériái sem érkeztek meg időben, sőt a Genius egy ideig azt fontolgatta, hogy nem is fogja felhasználni ezeket a drága eszközöket, de később mégis megtartották.
  • Számos változtatást követően, valamint egy Wii-verzió tervezése után a játék fejlesztési költségei jelentősen megugrottak. A 7 Studios többet költött, mint ami a szerződésben szerepelt — havonta nagyjából 250 ezer dollárt —, de a Genius azt ígérte, hogy kifizeti a különbözetet, ezzel szemben viszont csak januárban fizetett, a többi hat hónap kimaradt, ezzel 1,25 millió dollár veszteséget termelve a fejlesztőknek.
  • Decemberben a Genius tárgyalásokba kezdett más kiadókkal a játék eladását illetően, ám márciusban zátonyra futott az ügy, miután az EA-t, a Ubisoftot, sőt még az MTV-t sem érdekelte a téma.
  • Áprilisban a Numark egyik vezetője felkereste a Scratch producerét azzal az ajánlattal, hogy ő és pár kollégája csatlakozzon hozzájuk és fejezzék be náluk a játékot, mert hamarosan el fogják venni tőlük a projektet.
  • Szintén áprilisban a Genius megpróbálta bontani a 7 Studiosszal kötött szerződésüket előbb azzal a váddal, hogy a fejlesztők fizetésképtelenekké váltak, majd azzal, hogy nem szállították le időben a játékot.
Ezen bírósági iratok alapján mégsem az Activision a rossz fiú, hiszen lényegében arról van szó, hogy a Genius Products a 7 Studios költségén jó drágán elkészítette a játékot, majd mikor az már majdnem kész volt, el akarták venni tőlük, hogy bagóért egy másik fejlesztőcsapattal befejezzék a munkát, hogy így (viszonylag) kis befektetés árán jó sok pénzhez jussanak.

A bíróságon a 7 Studiost az Activision képviseli, így ha a vádak valóban igazak, az óriáskiadó mögött álló ügyvédi csapat nagy valószínűséggel megszerzi az áhított egymillió dolláros kártérítést.