Konzol

Nincs olyan hét, amelyen ne kerülne elő valamilyen The Last of Us hír -- de ez talán nem is baj. A The Last of Us zenei anyagát a kétszeres Oscar-díjas szerző, Gustavo Santaolalla alkotta. Az akusztikus gitár hangjaira alapuló mű annyira hangulatos, hogy én magam is megvásároltam külföldről, és rajta van a médialejátszómon is. Talán nem is tudjátok, de a gitár és a többi hangszer mögött maga Santaolalla ült, így az ő játékát lehet hallani a tavalyi év legjobb programjában. Most egy fiatal lány, Taylor Davis  dolgozta föl a The Last of Us főcímdalát hegedűn, és hogy még izgalmasabb legyen a dolog, egy kis cosplay segítségével Ellie bőrébe bújt, hogy lepusztult helyszíneken játssza el ezeket a megrendítő dallamokat...

Íme az első, hivatalosnak mondott játékképek a The Last of Us PS4-es változatából. Azért az óvatos megfogalmazás, mert a NeoGAF találta egy japán oldalon, a Sony pedig semmilyen hivatalos képanyagot nem adott még ki.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Azt régóta tudjuk, hogy a PlayStation 3 összeladásai megközelítették a 80 millió egységet, de most a Sony közzétette a nagy hírt, hogy a PS3, PS4, PS Vita termékvonal összértékesítése már meghaladta a 100 millió egységet. Ez nagyon szép szám, és bár azt nem tudjuk, hogy a Sony kézikonzoljából mennyit adtak el az utóbbi időkben, azt igen, hogy az Egyesült Államokban a PS Vita Slimre olyan igény van, hogy a május végi megjelenése óta az összeset elkapkodták, a Sony pedig éppen azon van, hogy feltöltse a készleteket.

A szokott menetrendnek megfelelően idén szeptember 9-én jelenik meg az NHL 15, a legendás jéghoki-játéksorozat első next-gen része. Eddig nem sokat lehetett látni a játékból pár képen kívül, de most megjelent az első videó a játékhoz, mely azt mutatja be, hogyan épül fel az újgenerációs hokijátékos. Az NHL 15 producere, Sean Ramjagsingh elmondta, hogy a karaktereket belülről kifelé alkották meg: a csontvázat a testtel, majd a testen viselt védőfelszereléseket, és legvégül külső rétegként a ruhákat. Ezeket olyan részletesen dolgozták ki, amennyire csak tudták, így a valóságnak megfelelően fognak mozogni, a játékosok megjósolhatatlan viselkedése miatt pedig olyan élethű lesz a játék, mint eddig soha.

Minden pletyka a Microsoftról igaz -- tartja a mondás, ebben az esetben azonban úgy néz ki, hogy a források rosszul értesültek. A nagy hír az volt, hogy a redmondiak mégsem teszik lehetővé azt, hogy bármelyik Xbox One egy fejlesztői készlet legyen, bár ez eddig sem volt opció. Ezt állítólag az Xbox Advanced Technology Group vezetője, Martin Fuller kotyogta el a Develop konferencián, ám nem sokkal később a Microsoft azt mondta: Fuller kijelentései helytelenek voltak, a cég pedig továbbra is tervezi, hogy a profi- és a hobbifejlesztők is játékok készítésére használhassák a mezei, boltban vett konzoljukat. A szóvivő persze azt már nem árulta el, hogy ez a lehetőség mikortól lesz adott, így ha valaki azt mondja neked, meg tudja oldani, hogy fejlesztő konzolod legyen, nevesd ki, erre ugyanis nekünk, egyszerű embereknek még nincs módunk.

A Gamestop már régóta ad bónusztartalmakat, a tavalyi Tomb Raider előrendelőinek például a Shantytown multiplayer térképet, de most ennél jobban is bele akar szólni az előrendelői tartalmakba. Azt szeretnék elérni, hogy a stúdiókkal együttműködve már a fejlesztés szakaszában olyan tartalmak kerülnének bele a készülő programokba, amelyekhez csak a Gamestop előrendelői férhetnének hozzá. Az R.W. Baird befektetőcég szerint, amellyel a Gamestop megbeszélte a játékvilág legújabb trendjeit, a fejlesztők nagyon lelkesek, és várják a közös munkát. A hírek szerint a Gamestop hajlandó lenne finanszírozni minden nagyobb játék fejlesztési költségeinek egy részét, cserébe az exkluzív tartalmakért. „Nem szólunk bele a kreatív folyamatokba, a művészeti tervezésbe és a fejlesztésbe, ez nem a mi asztalunk. Ugyanakkor azt gondoljuk, hogy ez egy jó lehetőség arra, hogy felajánljuk terjesztői képességeinket az exkluzív tartalmakért cserébe, amelyet az üzleteinkben vagy a saját online rendszereinken árulnánk.” -- közölte a Gamestop szóvívője.

A Fruit Ninja Kinect című játékot a PC Guru Magazinban is nagyon dicsértük, Bate azt írta róla a játék összegzésében, hogy „A Fruit Ninja kinectes verziója színtiszta szórakozás, egyetlen dologra kell odafigyelni vele kapcsolatban: ha egyszer rákattansz, nehezen szoksz majd le róla.” Most úgy néz ki, jön a második rész, ugyan az ausztrál korhatár-besoroló bizottság nyilvántartásba vette a Fruit Ninja Kinect 2 címet, melyet a montreali székhelyű Hibernation Creations stúdió készít. A játék multiplatform címként jelenik meg; egyelőre az Xbox 360 és Xbox One platform a biztos, de nagy valószínűséggel később elérhető lesz okoseszközökre is.

fruit-ninja-kinect-2.jpg

Az ünnepi időszak idején önállóan is kapható lesz a fehér színű PS4, melyet az idei E3-on mutattak be a Destiny promóció részeként. Csomagban jelenik meg szeptemberben, amely tartalmazza a konzolt, egy DualShock 4 kontrollert, egy Destiny játékot, és 30 napos PS Plus előfizetést. Árat a Sony eddig nem közölt.

A From Software nagyon igyekszik 2015 elején kiadni a legújabb játékát, a Bloodborne-t, de nyilván semmi sincs még kőbe vésve, s egyébként is elég tág intervallum a jövő év eleje. Ha azonban minél hamarabb látni szeretnéd a játékot, netán ki is próbálni, akkor erre az első lehetőséged a Gamescomon lesz, illetve a megjelenés előtti minden más nagy találkozón ott lesz a Bloodborne, hogy a From Software láthassa, hogyan reagálnak a játékosok.

A Shadow Warrior még idén, valamikor ősszel Xbox One és PS4 konzolra is megjelenik, a Devolver Digital pedig azt ígéri, hogy a konzolos átiratok teljes mértékben megegyeznek a már kapható PC-s verzióval. A vételár 40 dollár lesz.

Az Evolution Studios falatnyi, mindösszesen két, 15 másodperces videóban adott betekintést a DriveClub fergetegesen szép esős időjárásába. 

A DriveClub egyébként Európában PS4 Bundle-ben is kapható lesz, 440 eurós áron, s az amúgy 50 dolláros játék (ingyenesen is letölthető a DriveClub, de limitált tartalmakkal) mellett természetesen megtaláljuk a konzolt és egy DualShock 4 kontrollert.

A hét kérdése: Ha választani kellene, egy lóméretű kacsával, vagy száz kacsaméretű lóval harcolnál?

1 2