Nem könnyű belelátni pontosan, mi járhat az online játékokat látszólag tisztán saját szórakozásukra terrorizáló és berhelő, rosszindulatú hackerek fejében. Ám a Titanfall első része az utóbbi évek során kiváló kísérleti terep volt azok számára, akiket érdekelt, mi történhet, ha egy ilyen játékos akár éveken át zavartalanul aknázhatja ki az adott játék sérülékenységeit és a fejlesztők hanyagságát.

A Titanfall-játékosok körében csak Jeanue néven emlegetett hacker 2018-ban kezdte meg káros tevékenységét. Az internetes folklór szerint azért, mert meg volt győződve róla: saját gyenge játékbeli teljesítményét pusztán az okozta, hogy minden játékostársa egy „csaló *****” volt, és eldöntötte, kiegyenlíti a számlát különböző hackek, csalások használatával. A projektbe bevonta néhány barátját is, akikkel különböző usernevek seregét használták, és a többi játékos kárára elkezdtek a saját módjukon elszórakozni a Titanfall szerverein.

A dolog akkor eszkalálódott háborúvá, amikor a játékosok ezt megunták, és kifejlesztettek egy egyedi taktikát Jeanue megfékezésére. Speciális botok segítségével a csatlakozás kezdetekor beazonosították, hogy Jeanue próbál-e épp valamelyik alteregójával belépni, majd a bottal egy, a Respawn által foltozatlan sérülékenységet kihasználva, megszakították a csatlakozást és visszadobatták őt a lobbyba, gyakorlatilag elérve azt, hogy bannolják minden addig ismert felhasználónevével.

Az online önbíráskodásnak ez a formája erősen megkérdőjelezhető, ám Jeanue következő lépése ezt is felülmúlta. Számos accountjával és felhasználónevével mindig talált rá módot, hogy bejusson egy-egy szerverre, és szabadidejében lefejlesztett egy scriptet, amit csak az „Atombomba” néven emlegetett. A taktikája ettől kezdve egy jó darabig az alábbi formát követte: belépett egy szerverre egy rakat aktív csalással, ahol aztán néhány játékos emlékei szerint „rasszista szitkozódásokat böfögő, végtelen duplaugrással, falon futással, speedhackkel és auto-aimmel rendelkező szuperemberként” irtotta végig a játékosokat. Majd miután megunta vagy egy játékostársa feldühítette, felcsatlakoztatta a Bombát, kilőtte a szervert és crash-elte a játékosok klienseit.

2019 júliusában egy magát RedShieldnek nevező veterán nekilátott, hogy barátaival valamilyen megoldást találjon (mivel ezen a ponton a Respawn még mindig nem reagált érdemben a közel egy éve elhúzódó borzalomra). RedShield és társai kifejlesztettek egy olyan technikát, melynek révén mesterien precíz és szinkronizált csatlakozásokkal kijelölt „Csapatkapitányok” vezénylésével lehetőségük nyílt rá, hogy kevés játékossal ugyan, de indítsanak egy játékot, mielőtt Jeanue és az Atombomba becsatlakozhatott volna, hogy tönkretegye azt.

Azonban Jeanue-t sem kellett félteni, aki természetesen felfigyelt a dologra, és míg első körben csak a Revival projekt tagjaira szállt rá az ellenfeleitől eltanult bannolós megoldással (emiatt még a projekt köré szerveződött, elvileg 800 játékost számláló Discord szerverre is külön felvételi meghallgatást kellett bevezetni, hogy biztosra mehessenek, nem-e Jeanue próbál bejutni) szépen fokozatosan addig finomította és hangolta az általa birtokolt scripteket és botokat, hogy teljes mértékben ellehetetlenítette mindenki számára a Titanfall használatát. Csatlakozási kísérlet után a játékosok egy hibaüzenet kíséretében visszakerültek a főmenübe, a Titanfall PC-s változata pedig lényegében Jeanue privát játszótere lett.

Természetesen elkerülhetetlen volt, hogy erre egy idő után többen is felfigyeljenek. Amikor az EA 20 eurós áron elérhetővé tette a játékot Steamen, a játékosok szinte azonnal (jogosan) review bombinggal sújtották, mivel 20 euróért cserébe egy játszhatatlan kliensprogramot kaptak. A Respawn ekkor reagált először érdemben, és hogy az intézkedések hatására történt-e végre valami, vagy Jeanue fújt-e ideiglenes visszavonulót, nem egyértelmű. De tény, hogy a Steamre kerülés után egy darabig többen ismét játszhattak a PC-s Titanfallal, és legfeljebb arra panaszkodtak, hogy nincs elég játékos (ezt ugyan okozhatta az is, hogy Jeanue futásban hagyott eszközei egész egyszerűen nem engedtek csatlakozni több játékost).

Majd Jeanue visszatért, és amikor személy szerint néhány hete a PC-s Xbox Game Passhoz csatolt EA Accessből megpróbáltam indítani a Titanfallt, azzal kellett szembesülnöm, hogy a Play gomb lenyomása után visszadob a főmenübe: már a tutorialt sem lehetett elindítani a játékban. Majd sor került arra a lépésre, amitől sokan tartottak: Jeanue ráunt a Titanfall 1-re, és a jelek szerint bevált módszereivel elkezdte megszállni a Titanfall 2-t, akár jótékonysági streameket is leállítva DDoS támadásaival.

Ám szemben az első résszel, a Titanfall 2 épp második reneszánszát éli, elég sok aktív streamerrel, ráadásul Jeanue terjeszkedésére (már ha valóban ő állt a háttérben, bár RedShield és társai szerint igen) pont akkor került sor, amikor a Respawn bejelentette, hogy az azonos univerzumban játszódó Apex Legends következő frissítései révén szorosan a Titanfall játékokhoz kötődő tartalmakat kap majd. A Respawn Twitteren értesítette a rajongókat, hogy tudnak a különböző hackekről, szervereket sújtó DDoS támadásokról és azonnali hatállyal intézkednek az ügyben.

Hogy ez fog-e végre pontot tenni Jeanue lassan hároméves ámokfutására (amit ráadásul annál az EA-nél tudott leművelni, mely néha még a rajongói kezdeményezéseket is vasszigorral söpri félre, ha azok akár csak elméletben veszélyeztethetik a bevételi forrásaikat), az egyelőre még bizonytalan, és kérdéses, hogy ha a Titanfallal el is bukja a játszóterét, ez megállítja-e majd. Ahogy a biztonságtechnikában ismert mondás tartja: a védelemnek minden esetben, minden alkalommal sikeresen kell tennie a dolgát, egy hackernek csak egyetlen egyszer. Jeanue pedig három év alatt bizonyította, hogy birtokában van az időnek, a türelemnek, a kitartásnak és legfőképp a rosszindulatnak is.