• A keleti országokban egyáltalán nem lett népszerű A kis hableány
  • Kínában és Dél-Koreában is rosszul állnak a bevételi mutatók
  • Értelemszerűen a főszereplőhöz köthető negatív vélemények miatt
  • A Disney is számolt nehézségekkel, de ekkora bukásra nem volt felkészülve a cég

Mivel már jópár napja megtekinthető a Disney legújabb élőszereplős adaptációja, a Rob Marshall által rendezett A kis hableány, értelemszerűen elég jól körvonalazódik, hogy mely országokban mondható sikeresnek a feldolgozás. Amerikában természetesen vevők voltak a nézők az újragondolásra, de nálunk például nem lett túl népszerű a Halle Bailey által alakított Ariel. Ahogy a keleti országokban sem volt túl fényes a fogadtatás, ugyanis Kínában és Dél-Koreában sem teljesített túl jól a jegypénztáraknál – és akkor most elég finoman fogalmaztunk.

A The Hollywood Reporter számolt be róla, hogy az első 10 nap során mindössze 3,6 millió dollárt szedett össze a film Kínában (ezzel messze a legrosszabbul teljesítő Disney-adaptációvá vált az országban), de Dél-Korában sem sokkal jobb a helyzet, ott 4,4 millió dollárt termelt június 4-ig. A produkcióhoz közeli források szerint a cég tisztában volt azzal, hogy lesznek nehézségek ezeken a piacokon, de ekkora bukással még így sem számolt. Az említett országokban egyébként a közösségi médiában is rendre lehúzzák az opuszt (mondjuk IMDb-n is, csak ott már cenzúrázzák), Dél-Koreában rádásul még a címlapon is megjelentek a negatív kritikák, ami érthető módon nem igazán hozta meg a kedvet a mozizáshoz. Kínában pedig a kormányközeli The Global Times jelentetett meg egy cikket még a bemutató előtt, amelyben élesen bírálta a Disney üzletpolitikáját. "A Disney-adaptációkhoz köthető vita, ami a kisebbségek kényszerű szerepeltetése miatt alakult ki, nem a rasszizmusról szól, hanem a lusta és felelőtlen történetmesélési stratégiáról." – olvasható a portálon. "A kínai emberek szívében már van egy kialakult kép ezekről a klasszikus karakterekről, így egy új szereplőgárda elfogadásához nagy képzelőerőre lenne szükség." A cikk egyébként azt is megkérdőjelezi, hogy a Disney politikai korrektségét valóban a reprezentációval kapcsolatos aggodalom motiválja-e, nem pedig a pénzügyi érdekek. Nem minden helyen jönnek tehát be a cég tervei, de mivel a főbb piacokon szépen teljesít A kis habelány (a többi hasonló címmel egyetemben), így egészen biztosan nem fog változtatni az irányvonalon.