Ez a hét a Lucasfilm Games bejelentéseitől volt hangos a játékiparban, ami nem is csoda, hiszen a cégnél gyors egymásutánban két hatalmas bombát is ledobtak: először azt jelezték, hogy az újsodrú Wolfenstein-játékok mögött álló MachineGames csapata egy Indiana Jones-adaptáción dolgozik, a következő napon pedig lerántották a leplet a Ubisoft nyitott világú, történetközpontú Star Wars-programjáról is.

Utóbbi lépésük már csak azért is érdekes, mert a franchise kizárólagos jogai papíron egészen 2023-ig az EA-nél vannak, a gyakorlat azonban, a Lucasfilm Games bejelentéseiből kiindulva, erősen eltér majd az elmélettől. Lássuk hát, kiktől várhatunk Star Wars-játékokat a jövőben, és úgy egyáltalán mi történt az IP jogaival!

star-wars-jog-helyzet-02.jpg

A Lucasfilm Games

Még hétfőn érkezett a hír, hogy a Lucasfilm alkotásai alapján készített játékokat innentől kezdve a Lucasfilm Games márkanév fogja össze. Ez azonban nemcsak egy egyszerű logó, amit fel lehet villantani a játékok elején: a Lucasfilm Games csapata minden esetben szorosan együttműködik majd az adaptációt készítő fejlesztőkkel, hogy végül az új program kellően autentikus legyen, passzoljon az adott IP világába, és minőségben is felérjen az eredeti filmekhez.

Azt azonban fontos leszögezni, hogy a Lucasfilm Games nem egy önálló belsős fejlesztőstúdió, így saját Star Wars-játék (vagy bármilyen másik program) nem várható tőlük. Ők „csak” a Lucasfilm címeihez köthető adaptációk felügyeletéért és összefogásáért felelnek, ezen a téren azonban enyhén szólva is ambiciózus terveik vannak, melyek messze nem merülnek ki annyiban, hogy az EA mellett most már néhanapján a Ubisoft is jelentkezik majd egy-egy Star Wars-játékkal.

Az EA és a Star Wars további viszonya

Az EA még 2013-ban vette meg a Star Wars-játékok készítésének exkluzív jogait, azonban akárhogy is nézzük, nem igazán tudtak mit kezdeni ezzel a lehetőséggel. Igaz ugyan, hogy az utóbbi időkben megemberelték magukat, és letettek egy Fallen Ordert valamint egy Squadronst az asztalra,  ezeket leszámítva viszont csak két Battlefront köthető a nevükhöz, miközben elkaszáltak három ígéretes projektet, köztük a Visceral sokak által várt Project Ragtagjét is, illetve 2017-ben, Star Wars Battlefront 2 enyhén szólva is túltolt mikrotranzakcióival összehoztak egy nagyon durva botrányt.

Azonban a Disney többször is jelezte, hogy még a fentiek fényében is abszolút megbízik a kiadóban. A cég vezérigazgatója, Bob Iger, 2019-ben azt nyilatkozta, hogy az EA-vel nagyon jó kapcsolatot ápolnak, és a Lucasfilm Games alelnöke, Douglas Reilly is igyekezett kiemelni nemrég egy interjúban, hogy a cég továbbra is kiemelt stratégiai partnerük marad, melytől több Star Wars-játékot láthatunk majd a jövőben. Hogy mik lesznek ezek a címek, az egyelőre nem derült ki, de elnézve az EA portfólióját, egy Fallen Order 2 vagy egy Battlefront 3 azért erősen benne lehet a pakliban.

A Star Wars mindenkié

Az EA tehát marad a Star Wars háza táján, azonban innentől kezdve már nem ők lesznek az egyetlenek, akik ilyen játékokat készíthetnek. A legkézenfekvőbb példa erre természetesen a Ubisoft Massive frissen bejelentett nyitott világú, történetközpontú játéka, azonban Douglas Reilly szerint mindez csak a kezdet. A Lucasfilm Games alelnöke elárulta, hogy igazából már hosszú évek óta dolgoznak a Star Wars-játékuniverzum kibővítésén, ennek megfelelően pedig nem egy projektjük készül már a legkülönfélébb csapatoknál, amiket a következő egy év folyamán sorra le is lepleznek.

Hogy mik lesznek ezek a játékok, azt természetesen nem tudni, Reilly szerint azonban elképesztően változatos felhozatalra érdemes számítanunk, ráadásul ez a robbanásszerű terjeszkedés nemcsak a Star Warsra, hanem a Lucasfilm összes többi címére is érvényes, ahogy azt a MachineGames-féle Indiana Jones-adaptáció is jól mutatja. Röviden és tömören összefoglalva tehát a Disney nem vette el a Star Warst az EA-től, csak épp mindenki más számára is elérhetővé tette, ez pedig jó eséllyel hatalmas változatosságot (és jóval több játékot) hoz majd a franchise életébe, amit mi már alig várunk.