Szépen hasít az ókori Kínát megidéző Total War-epizód, és a Creative Assembly nem rest meglovagolni a hullámot, két év alatt ugyanis a Fates Divided már a hatodik kiegészítő pakk a Három Királysághoz. Halkan megjegyeznénk, hogy a Romance of the Three Kingdoms című nagyregény 120 fejezetében, amely a játék vezérfonalát adja, közel száz fajsúlyosabb szereplő fordult meg, tehát ez még messze nem a vég. Bár látszik némi megtorpanás, elvégre a Fates Divided a korábbiaknál, például a legutóbbi, az északi vadembereket bevezető The Furious Wild DLC-nél lényegesen szerényebb újdonságokkal szolgál.

Az új DLC egy chapter pack, tehát az alapjáték történetébe illeszkedő új kezdődátum (i.sz. 200) csupán a polgárháború egy eddig kevésbé hangsúlyos szeletét bontja ki. Azt, amikor a gyerekkori pajtások – a Dong Zhuo ellen szerveződő koalíció két nagy alakjáról van szó – egymás ellen fordultak. Ezidőtájt Yuan Shao és Cao Cao Kína két leghatalmasabb hadura, egyikük uralja északot, a másik pedig a Sárga-folyótól délre eső vidéket. A történetírás szerint a számok Yuan Shao mellett szóltak, több mint százezer katonája volt, ellenfelének pedig alig a fele, és eközben még Liu Bei-jel is meg kellett küzdenie. A harc, amely az uralkodó feletti irányítás megszerzéséért folyt, látszólag eldöntetett, ám Cao Cao kiváló politikus, briliáns stratéga és gátlástalan intrikus hírében állt, úgyhogy a korabeli bukmékereknél szintén jó oddsokkal indult.  

Apa, vedd meg nekem a várost…

Ugyan a főszerepet elvitte a fenti két úriember, de bőségesen akadnak további jelentkezők, akik egyesítenék Kínát, például az alapjátékból, vagy az idővonalba illeszkedő DLC-kből. Sőt, egy új família is bekerült az induló karakterek közé, ráadásul Liu Yan és Liu Zhang helyzete nem épp a megszokott. Apa és fia ugyanis generációs kötésben van, így aztán Liu Yan tíz évvel korábban tagozódhat be a történetbe, és az ő dolga, hogy lassacskán felépítse az örököst, – nem is feltétlenül a saját fiát, hisz az örökbefogadás nevű jelenség igencsak virágzik a játékban. A nevelés egyébként úgy zajlik, hogy párviadalok, csaták során próbára teszik a jelöltet, de a hódításban, közigazgatásban szintúgy eredményeket kell produkálnia, és ha az öröklés gombra kattintunk, az itt kibontott bónuszokat viheti magával a következő nemzedék. A Fates Divided-ban viszont már csak Liu Zhangot (tehát a fiút) indíthatjuk, szerencsére a teljes bónusz-készlettel, ráadásul elég kedvező pozícióból, a nanmanok szomszédságából, úgyhogy szépen el lehet lavírozgatni, amíg keleten a nagyok között letisztázódik a helyzet. 

Szőjünk terveket…

Elég sok minden megváltozott a játékmenetben, és nem is feltétlenül a Fates Divided, hanem a hozzá kapcsolt ingyenes tapasz révén. A miniszteri tanács mostantól minden tavasszal összeül, és szakterületenként választhatunk egy jópofa extrát, mondjuk bagatell összegért a főnök seregében az összes újonc plusz egy tapasztalati szintet kap, vagy a szomszédnál elindíthatunk egy felkelést. Újragondolták néhány főbb karakter kampánymechanikáját is, Caonál például bevezették a terveket, ahol politikai ellenfelei, azok beosztottjai és seregeik kerülhetnek célkeresztbe. A célzott manipulációkkal a diplomáciai kapcsolatoktól a toborzási költségekig bármit befolyásolhatunk, és nem csak negatív irányban, mert ugye az ellenségem ellensége a barátom… Yuan egyéni okossága eddig a toborozható kapitányokban merült ki, olyan arcnélküli, tábornokokhoz hasonló figurákban, akiket nem sújtott az ambíció, és rendszerint komplett, megfizethető kísérettel álltak szolgálatba. Az újítás itt a captain armoury nevű intézmény, ahol egy új (vérvonal) matérián keresztül minden egyes zsoldossereg fejleszthető.

Út a trónig…

A császár karakterét és szerepét szintén frissítették, a rajongók részéről például régi kívánság volt, hogy a játékos az intézmény helyreállításában is segédkezhessen, de ha saját magát szeretné a trónra ültetni, most már jóval több figyelmet kell szentelnie, hogy mennyire távolodik el az uralkodói kegytől, mert ezt külön számérték figyeli.  Az időszak eseménykészletéhez hozzátartozik még az Északi hadsereg öt elnyerhető ”ezredese”, és mivel ezek tanácsadó figuraként jelennek meg, el is vehetjük a nyertestől, ha az első körben nem sikerül megkaparintani. Egy-egy ilyen figura a tábornokainkhoz csatolva megnyitja a toborzó panelen az északi veterán egységeket, amelyek harcértékben messze verik a többi, reguláris kompániát. 

Nagy zűr Kínában?

A DLC által megcélzott érában a frakciók többsége már komoly hátországgal rendelkezik, és szinte azonnal elkezdenek dőlni a dominók, ahogy nagyok berántják a vazallusokat egy gigászi, véres játszmába. A kiegészítő összességében egy pörgős, többfrontos feladványt nyitott meg, ugyanakkor a fizetős tartalom mintha kevesebb lenne, viszont az alapjáték tulajdonosai kétségkívül nagyot nyertek a frissítéssel…