De ha ez lenne a legnagyobb baja a játéknak, azt még valahogy el tudnám viselni. Pedig Isten látja lelkemet, szeretem a sokféle, változatos indie játékokat: legutóbb ott volt a PowerWash Simulator, ami ugye a magasnyomású tisztítógépekre volt kihegyezve, meg korábban a Workshop Simulator, ahol vidéki ezermesterként tudtam fúrni-faragni. Tisztán él még az emlékeimben a Lawn Mowing Simulator Dino Safari kiegészítője is, szóval tényleg nagy a szívem, sokan elférnek benne szépen, egymás mellett.

A Yacht Mechanic Simulator viszont sajnos nem. Az alaptéma nem túl fantáziadús: a megfelelő mennyiségű kezdőtőkét felhalmozva az elnyomott alkalmazotti létből kitörve megnyitjuk saját kis csónakkalapáló műhelyünket. Ráadásul rögtön egy négy szerelőállásos csarnokot a kikötőben, és még marad 15 ezer dollárunk is, elég erős tehát a kezdés. No mindegy is, a dolgunk a  szokásos: a kis irodánk laptopjának képernyőjét felbillentve, az e-mailben érkezett ajánlatok közül választva a beérkező hajót/yachtot a kívánságoknak megfelelően helyrepofozni. Ez lehet egy egyszerű magasnyomásúval történő algátlanítás, de akár egészen komplex felújítás-nagyjavítás is. Ez utóbbinál lesznek izgalmasabbak egy kicsit a dolgok, hiszen vannak olyan alkatrészek, amiket pótolni, másokat cserélni kell, és persze előtte lehet szemetet pucolni és gusztustalan foltokat takarítani a hálókabin faláról, amolyan bemelegítés gyanánt.

A szintlépések egyben új hajótípusokat is jelentenek, mely még összettebb, még több melóval járó munkákat, amiért persze több pénzt is kapunk. És nagyjából ennyi. Nem érzem benne egyszerűen a rezgést. Nincsenek elérendő célok, csak a „legyek már túl rajta” érzés, ami mondjuk egy játéknál nem túl pozitív dolog. Csöppnyi változatosságot a leszerelt alkatrészek felújítása jelent, de itt meg olyan könnyű átvágni a gépet, hogy ihajj. Példának okáért egy erősen lerongyolódott hajócsavart akarunk ismét ragyogó állapotban látni, hiszen ezzel egy csomó pénzt spórolunk, mert nem a drága boltban vesszük. Na, a folyamat egyszerű: rákattintasz és megjelenik egy hat pöttyös dolog, amibe az 5x2 szerszám képéből a megfelelő sorrendet kell kirakni. Megmutatja a gép, mi a helyes, majd visszaszámlálás és huss, a körök fehérek, lehet emlékezetből sorrendileg pakolni – vagy a Steam saját képernyőkép-mentőjével (F12) készített fotót megnyitni, és szépen, nyugisan kattintgatni.

A változatosság másik felét a javítás-takarítás utáni tesztelés jelentené. A dolog itt sem agyonkomplikált: egy utánfutóról a tengerbe eresztik a motorcsónakot, és a kikötőből a starthelyre kimanőverezve kell a kapukon áthaladni, a megfelelő sorrendben. Kicsit hervasztó az egész, egyrészt a grafika, másrészt az, hogy senki nem ül a csónakban száguldozás közben. 

Az már csak a jéghegy csócsa, hogy még időlimit sincs, bármeddig el tudsz tötymörögni a csónakokkal. Ennek így mi értelme van? Merthogy kihívás az nincs benne, maximum annyi, hogy ne vágd neki a yachtot a bójának vagy a random szikláknak, mert karcos lesz. Mondjuk a tesztelésért jár a számlánál 5-10 százaléknyi bónusz, ez mondjuk jól jönne, ha lenne mire elkölteni a pénzt, hiszen szerszámot nem tudsz venni, csak alkatrészt, de arra mindig van elég tőke. Bevallom őszintén, csalódtam egy kicsit. Eleve nem túl nagy elvárásokkal telepítettem fel a Yacht Mechanic Simulatort, de még azokat is sikerült alulmúlnia. Kár érte. Kérem a következőt!