Rengeteg jobbnál jobb, szebbnél szebb játékról írhatnék, ám mégis én ezt a játékot választottam jelen postom alanyául, és hogy miért?! Ha elolvassátok kiderül...
Ugyan az, hogy zseniális lett, sokakat nem lep meg, hisz a régi is jó volt. Ám én még nem is éltem, mikor az első rész megjelent, így kimaradt nekem. Igazából nem is törődtem a BC-vel nagyon, még a legújabb Guruban a cikkét se néztem meg, egészen a lentebb (már egyszer szerepelt a blogon, az előző postban) látható trailerig (a PCG-ben igen gyengének tűnt a grafika, amiről később kiderült, hogy igen jópofa), ami hangulatával, és viccességével elvarázsolt. Először ti is tekintsétek meg, hogy tudjátok mit méltatok annyira...



Mostanában a kiadó, Capcom, igen szimpatikus lett számomra. Jó játékokat adnak ki, nem félkészek, szórakoztatóak, mi kell még?! Ráadásul ez elmondható erről, az egyébként budget kategóriás, játékról is. A játék sztorija nem túl érdemleges, nem az a lényeg, ezt komolyan mondom...
Az alap szituáció az, hogy az egyik legjobb ügynököt, Super Joe-t elrabolja a Birodalom, mert nyomozni ment a titkos Albatros Project után, ami egy fegyver készítésének a terveit foglalja magába, és ezt kaparintották meg a gonoszok. Mikor Super Joe eltűnik, minket küldenek a kiszabadítására; minket a szuper katonát, akit csak úgy hívnak...
"Gyere ide!"
Bizony szerintem a legtöbb embert így hívják. Nos főszereplőnk neve Spencer, aki egy robotkarral ellátott egység tagja (az egyetlen), a Bionic Commando.

Ennyi az alap esemény. Miután ezt megtudtuk bejutunk a menübe, ami már így is "hatalmas" egy ilyen játékhoz képest. Van egy adatbázisunk, amibe mindenről kerül pár mondat amivel találkozunk (ha valaki nagyon unatkozik olvasgathatja, nem túl fontos, de a BC "univerzumáról" /már van AvP, SW, LotR, WoW, és kitudja milyen más, akkor BC miért ne lehetne?!/ igen érdekes infokat lehet találni). Mikor elindítjuk a játékot, kapunk egy igen kidolgozatlan térképet, melyen mi mászkálhatunk helikopterünkkel (amit Hauley vezet, aki igen csinos hölgyemény, és van szerelmi szál is, de nem úgy... majd meglátjátok). A térképen levő pontok össze vannak kötve, és mindenhova csak úgy jutunk el, hogy elmegyünk a hozzá legközelebbi pontra (a 8-asra jutással megszenvedtem). A közbe eső pontokat is érdemes meglátogatni, mivel fontos, és érdekes infokhoz jutunk, és nem tudunk egy-egy küldetést meg csinálni, anélkül, hogy meg ne szereztünk volna valamit az előző pályáról. A legtöbb egy-egy FSA (a mi oldalunk) tábor lesz, ahol begyűjthetünk extra életeket, pár érdekes cuccot, és csinálhatunk időre menő dolgokat is.

Utóbbiakkal az ember jól el tud lenni... Vagy ideges lesz. Ez ember függő. Ugyanis a legtöbb ilyen pálya nagyon nehéz, és gyorsan kell mozogni, ráadásul gondolkodva rendesen. Ám ha ezeket megcsináljuk, nem lesz gondunk a pályákon hintázással (szerencsére egyiken se találni olyan nehezeket, mint amikkel itt találkozunk). Van még más minijáték is, ami egy-egy ellenséges gépnél van. A lényeg, hogy meg kell hackelni az adott gépet, aminél egy egyszerű térbeli feladatot kell teljesíteni (van egy sárga gömb, azt juttasd el a zöld kockába anélkül, hogy kirepülne a fenébe), ezeket bárki megtudja csinálni, aki rendelkezik minimális térlátással, és egy kis logikai érzékkel.

Nem beszéltem a leglényegesebb részről, magukról a pályákról. Ezek egyszerűek, ahol előre (néha kis kitérővel, hogy kikapcsoljunk valamit) kell menni, a végén keménykedő párbeszéd, és boss-fight (mindet máshogy kell kinyírni, ami igen szórakoztató). Igazából az egészben a legszórakoztatóbb tényleg a robotkar. Ha ez nem lenne, akkor az egész játék unalmas lenne. Ugye az előrejutáshoz kell a kar, ám használhatjuk különböző hordók megfogásához (majd elhajításához, ami jó esetben igen destruktív eredménnyel jár), és idővel embereket is elkaphatunk, ami igen poén, bár elesünk így a tőlük járó bónuszoktól (életerő, és kék cucc, ami valószínűleg a pályák végi pontozásba számít bele), ám ha az emberek felé lendülünk, az is igen effektív (természetesen csak akkor, ha megszereztük a legjobb surranót, ami már nagyot üt (esetünkben rúg). Persze fegyvereink is vannak. Először csak egy sima pisztoly (amihez jön majd fejlesztés), majd egy robotok ellen való gépkarabélyt kapunk. Utána kapunk még shotgunt, ami közelről igen hatásos, lesz rakétavető, amivel meg kell tanulni célozni, és ne használjuk közeli ellenfelekre, mert többet ártunk magunknak, mint amennyit nyerünk.

Most jöjjön a játék legkényesebb pontja, a grafika. Ugye az első rész még anno korrekt grafikával rendelkezett, viszont ma már pixeles, és ronda lett. Ráadásul 2D, amit sokan lenéznek, pedig van benne potenciál. Ez a játék is azt bizonyítja, hisz 2D-ben operálunk végig (a kameranézet van hogy nem oldalt, hanem mögöttünk van, és a karakterek is 3D-s kidolgozást kaptak, ezért fogjuk rá a 2,5D-t), és mégis jól szórakozunk (erről a játékmenet tehet). Ám emellett még szép is. A karakterek jól néznek ki, az animációk nagyon jók, és fizika is jelen van valamilyen szinten (a hordok máshogy csapódnak be, pattannak le, a hullák se mindig egyből, ugyanúgy zuhannak le). Ugyan ezek nem jönnek le a képekről, de a videókból (lent is lesz egy) már látszik.

A másik kényes dolog a hangok lennének, amik ugye még anno 8 bites formátumban jelentek meg (ha jól tudom). Ezeket mind újradolgozták, és a régi dallamokat kapjuk meg új formában. Ráadásul még jók is...
Az egyetlen dolog, amibe beleköthetünk, az a szinkron hiánya. Ugyan sok dolgot nem kell szinkronizálni, de attól még fura a feliratos buborékok jelenléte. Persze ehhez hozzászokik az ember, de dobott volna rendesen a hangulaton (ami egyébként sincs rossz helyzetben).

Összegzésként annyit, hogy egy jó játékkal van az embernek dolga, ha megszerzi a Rearmedet. Reméljük a legújabb rész is lesz ilyen jó 3D-ben, mint ez 2-ben. Ráadásul minél többet/jobban játszunk a Rearmedben, annál több dolgot tudunk meg a következő részről, ráadásul megkapjuk majd az új részben a Spencer skin-t is, ami külön öröm. Szerintem aki teheti szerezze meg ezt a játékot, én jól szórakoztam vele, és ha nem lesztek idegesek saját bénázásaitoktól, akkor ti is élvezitek majd.
A végére pedig a BC Evolution trailere következeik (a Rearmedben is benne van), ami a nevéből adódóan a játék fejlődését mutatja be.

Grafika: 8/10 2D-hez képest stílusos, és szép
Hangok: 7/10 A szinkron hiánya fura, de minden más (főleg a zene) rendben van
Hangulat: 9/10 Ugyan eddig nem is álmodtál róla, de mostantól fogsz, hogy miről?! A robotkarral való lengedezésről
Szavatosság: 8/10 Többször is végig fogod vinni, ha elsőre tetszett; és tetszeni fog

Összesen: 8/10 Egy igen jó játék, tessék kipróbálni



A trailer verseny eredményhirdetése a hétvégén várható, tehát addig még tessék szavazni!