Tudom, hogy kezdek günyazi magaslatokba törni (Osman Günyaz /Master Tim/: A személy, mely százezreket szédített 4 évig, hogy kiadja a KotF nevű, JK JA modját, melyet 2007 Karácsonyán 100%-ra ígért, ám ezt csak hónapokkal utána tette, mikor már az utolsó ember is elvesztette a reményt. Kiadta modjának /valójában egy nagy adag map és skin/ első, és valószínűleg utolsó részét, olyan csöndben, amilyenben csak lehet...), ezért gyorsan belekezdek:
Bizony, megjelent a Lénylabor demója, melyet bárki kipróbálhat, ha letölti innen.
De miről is van szó, miről szól a Spore, melynek ez csak egy kis darabja? A Spore egy stratégiai játék, melyben a célunk, hogy bevégezzük a törzsfejlődést, egyszerű egysejtű lény fázistól eljussunk a galaxis uralkodó faja címig. Egy stratégia, mely nem veheti fel a versenyt harci szimulációban a C&C szériával, vagy a World in Conflict-tel sem. Gazdasági szimulációja nem fogja verni a Sim City bonyolult rendszerét, és nehézségét. Ám Will Wright (ki teremtette a Sim City-t is) erre is kitalált egy zseniális dolgot. Sosem készült ez a játék bonyolultabbnak annál amilyen. Egyszerűen kezelhető, akár kicsik is ellehetnek vele. De akkor mitől van így mindenki oda? kérdezhetnénk. Természetesen attól, hogy nem a felsorolt tulajdonságok a lényegesek. Hanem ami mögötte van.

A Spore a kreativitásunkon alapszik. Nincs két egyforma játék. Mi alakítjuk ki élőlényeinket, és minden mást. A házakat, a járműveket, mindent. Ezek közül persze a lények a legfontosabbak, hisz pl. mikor kijutunk a szárazföldre, szükségünk van fegyverre. Mivel mi teremtjük lényeinket, adunk nekik egy buzogányt a karjuk helyére, melynek jelenleg több hasznát veszik. Ám mikor feltalálják a fegyvereket, vagy akár a lőfegyvereket, eme természetes védekező eszközük fölöslegessé válik. Elvehetjük tőlük. Ilyen apróságokon fog múlni az egész játék. Mi döntjük el, hol éljenek, mit egyenek, kikkel legyenek jóban stb. Zseniális.

Ami számomra a Lénylabor közben világossá vált, hogy lényeink hihetetlen jól kommunikálnak. Rengeteg emocióra képesek, és ezt teszik úgy, hogy mind máshogy néznek ki. Más testfelépítésük van. Hihetetlen jól néz ki, mikor egy élőlény félve körülnéz, és reszket. Ha csiga szeme van, akkor még az is remeg (fizika van tehát). Lényeink kapcsolatot is képesek teremteni. Ezt a videókban is láthattuk, amint a hívó hangjukkal (különböző fejeket kell kiválasztani, és mindnek más hangja van) egymást köszöntik, majd vagy örülnek egymásnak, és táncolni kezdenek, vagy harcra kerül a sor, melyben az számít, milyen tulajdonsággal ruháztuk fel őket (pl egy méregköpő elég hasznos egy lénynek /sokkal hasznosabb, mint egy elbűvölésre hasznos szőrszál pl ). Tehát a lények eszével nincs semmi gond, úgy viselkednek, ahogy kell

Beszéltem nektek harci stratégiáról. Ezek úgy jönnek a képbe, hogy lényeink folyamatosan fejlődnek, velük együtt tárgyaik, járműveik (melyeket szintén mi tervezhetünk) pedig követik őket, így lesznek űrhajók, sima hajók, melyeket mi irányíthatunk a harcban. Ezeknek is sok fegyverük van, és millió cucc amit rájukaggathatunk, az egyediség kedvéért.

A grafikára térnék, mely engem a Viva Pinatara emlékeztet. Mesés, lényeink aranyosak (lentebb látjátok a képeken), színesek. Nagy gépigénye nincs (nálam elfut, max a mentésnél, és a lények színezésénél lassul le, de ennyi), sőt, szinte bármin elindul (próbáljátok ki, belerakjátok a turmixba a DVD-t).
Hangokkal sincs gond. Lényeinknek más-más hangja van (a fejtől függ), és mind nagyon-nagyon minőségi. A zenével sincs gond, kicsit komolytalan, de nem gyerekes. Pontosan ehhez a játékhoz illik. Ráadásul ez nem olyan mint a Simsek inkább idegesítő, mint jó zenéi. Olyasmi a stílusa, de nem olyan erőltetett, nem olyan kitűnő.
Az előhozható Will Wright betig csak az egész játék csúcsa

Nagyon sokan (szerintem inkább nagyon kevesen nem) írtak a Lénylaborról, ezért én annyival is ki szeretnék tűnni, hogy egy versenyt hírdetek. Itt nem kreálni kell lényeket (azt majd a PGO teszi, ha kijön a teljes Lénylabor), hanem az általam kreált lények neveinek az eredetét kell kitalálni Előre szólok, hogy nagyon nehéz dolgotok lesz, mert eléggé megkavartam a neveket. Összességében a legtöbbnél próbáljatok több állatnévre asszociálni, és logikázzatok. Persze a lények alapos észrevételezése sem árt, ezért hiába több munka (nekem több, mert nem képfelöltés.hu-ra töltöm a képeket), a képekre kattintva nagyíthattok. Jó szórakozást, menet közben próbálok majd még segíteni, a verseny legkésőbb pénteken lezárul, tehát igyekezzetek:

Dalo:


Gorbe:


Gucsi:


Hatri:


Vadiga:


Vibor: