Látva az előző postom sikerét, úgy döntöttem, hogy erről a játékról fogok írni. Mi köze van a kettőnek egymáshoz? Semmi. De ha tetszett az előző post, akkor nyugodtan írjatok nekem verseket, hogy mit elemezzek, szívesen megteszem értetek (irodalom órára, egy bizonyos összegért vállalok verselemzést, just saying).


(szerk.: nem tudom miért, de 240p-ben indul, plusz ha nektek is bajotok van a hanggal, akkor nézzétek meg YouTube-on HTML5-ben)

De most a Tribes: Ascend-ről lesz szó. Miért kezdtem el játszani? Mert effektíve elegem lett a Battlefield 3-ból. Rakat rombolhatatlan pálya, tele chokepoint-okkal, support nélkül (mármint van support, de annak jobb, ha azt híresztelem, hogy nincs, mert amit művel, az szégyen). Szóval nyílt béta volt, így gyorsba be tudtam csatlakozni (két nappal a megjelenés előtt ), és megtetszett. Nem mondom, hogy olyan tartós lesz mint egy Battlefield, de ingyen van. BF3-mal 150 órát játszottam, a Tribes: Ascend-ben benne van egy bő 75 óra. Nem mondom, hogy annyit fogok játszani vele, mert igazából azért kezdtem el, hogy legyen mit csinálnom, amíg kijön a PlanetSide 2 bétája (Ezt viszont MINDENKÉPP csekkoljátok! Ingyenes játék MMOFPS, 2000 (!!!!!!!!!!) fős szerverekkel).

De miről is szól a játék. Nehéz lenne megmagyarázni. Erősen a régi játékokra hajaz, ahol nagyon fontos volt a skill, de ez még akkor is gyorsnak számított. Effektíve a játék ott tér el a többitől, hogy ahogy lespawn-olunk, kapunk egy jet pack-et (nah jó, a PlanetSide 2-ben is lesznek jet pack-ek). Itt is vannak járművek, de azok inkább védelmi feladatot látnak el. A játék nagy sztárja a skiing. Ez ahogy a neve is mondja, síelés, és nem is működik másképp. Ha lenyomjuk a megfelelő gombot, akkor effektíve megszűnik a súrlódás számunkra. Ez annyit tesz, hogy dombról le gyorsulunk, dombra fel lassulunk. Ez egy olyan játékelemet képez, amit szerintem soha, sehol nem láttatok (de még ha igen, akkor sem egy FPS kereteiben, ahol az ellenfelekre is figyelni kell).
Ehhez még hozzájön az egyedi játékmód. Persze van itt is TDM (megbolondítva egy zászlóval, aminek birtokában minden kill kétszer számít a csapatnak), conquest szerű mód, ahol területet kell uralni, 5v5 aréna, de a legfőbb mód, az a capture the flag. Ahhoz, hogy ez működjön, azért több kell, mint egy sima ctf. Ez a ctf meg van bolondítva egy generátorral. Ez a generátor az összes bázisvédelmet táplálja. Technician-ként ledobtál egy turret-et? Nem működik, ha a generátor épp elfüstölt egy Infiltrator kezei alatt. Az alap bázis turret-ek is hasonlóan járnak. Ez ugyan sokszor ahhoz vezet, hogy a játékosok több mint fele generátor háborút vív, de annak is megvan a varázsa.
Van még egy nagyon érdekes rendszer a játékban, ez pedig a kommunikáció. Van sima chat, de beépített mikrofonos támogatás nincs. De nem hagyják az útszélén a játékosokat. Van egy hangkommunikációs rendszer, ami rettentően jó (kicsit olyan mint a Battlefield commo rose-a, csak használható). A lényege, hogy a V gomb lenyomására előjön egy kis ablak, ahol rendezetten található mindenféle alpont, ezek alatt pedig hangparancsok. Például ha épp jó irányban vagyunk a zászló felé, akkor a VSAF parancsra minden csapattársunk hallani fogja, hogy "I have the flag". Ez akkor jó, ha van egy bizonytalan egyén a zászló körül, és nem tudja, hogy elvigye, vagy jön-e valaki (én például mindig zaklatom a zászlóvédőket, és erre a parancsra tudom, hogy itt az ideje egy újabb látogatásnak hozzájuk, hogy engem támadjanak, és ne azt, aki a zászlót akarja vinni).
Három karakterosztályunk van. A light, medium és heavy. Ezek három-három részre csoportosulnak, mindegyiknek megvan a maga kis feladata, bár egymás dolgába is beleszólhatnak. Ha kíváncsiak vagytok, hogy minek mi a fontos, kérdezzetek nyugodtan, bár a játékban található egy nagyon jó rendszer ennek elmagyarázására, plusz elég beszédesek a nevek is.
Itt egy videó, ami videó mellett magyarázza el ezt.

A játék, mint írtam teljesen ingyenes. Bevétele a fegyverekből van. Jönnek az új fegyverek, és ezeket pénzért kell megvenni, vagy XP-ért. Az XP-s megoldás jó, hisz így ingyen van, de egy kicsit magasak az árak egy teljesen ingyen játszónak. Ha egyszer veszünk valamit, VIP-ek leszünk, ami meg másfélszerezi a bejövő XP-nket az idők végezetéig, ami nagyon hasznos. Tehát ha veszünk egy XP booster-t, akkor a drágább fegyverekhez szükséges XP mennyiség már nem is tűnik olyan soknak. Persze ha nem fektetünk be pénzt, akkor soknak fog tűnni. Én például most egy Jackal-t próbálok szerezni, mert az egy csöppet erősebb mint a többi fegyver (legalábbis szituációtól függően). Mármint ez nem teljesen igaz. A probléma az, hogy a fizetős fegyverek egy kicsit jobbak, mint azok, amiket alapból kap az ember. Nem sokkal, de éppen annyira, hogy az ingyen játszók szemét nagyon is bökje. A plasma fegyverek még mindig nagy utálatnak örvendenek, és a Jackal sem került közel sok ember szívéhez. Bár én még mindig azt mondom, hogy a Chain Gun a legnagyobb OP fegyver, de senki nem támogat ebben.
Tehát a fizetősök azért előnyben vannak. Ráadásul a VIP is elég jó dolog. XP-t nem könnyű szerezni, mert nem csak az számít, hogy mennyi pontot kaparsz össze, hanem az is, hogy mennyi idő alatt teszed ezt. Minél tovább játszol, annál több XP-t kapsz. Előfordult, hogy 10 perc alatt 37000 pontot összeszedtem, és kevesebb XP-t kaptam rá, mint amikor 25 percig szenvedünk egy pályán, és 10000 pontot kaparok össze. Ez sokszor tud zavaró lenni, főleg ha egy olyan rettentő jó teljesítményről van szó, mint az én 37000 pontom.
Az viszont pozitívum, hogy a Hi-Rez nem akar nagyon elmenni a pay to win irányába, így minden update hoz valami várt változást, és nagyon hallgatnak a visszajelzésekre. Ráadásul update is gyakran van, másfél-két hetente. Ugyan ez le fog lassulni, de egyelőre mindig jönnek új tartalmak (a legutóbbi update-re sikerült elérni, hogy az új fegyverek nem érződnek OP-nek, bár a Plasma Cannon nem lett sokak kedvence, a Gladiator rendesen kiegyensúlyozva került a játékba).

És ha már free to play. Minőségben ez nem látszik. Grafikailag megvan 2012, semmi csillogás, elég alap grafika, de színes, és jól kidolgozott. Hangok terén a már említett hangkommunikáción felül a fegyverek és egyéb környezet hangjai is jók. Nem fog senki elájulni tőle, de a célnak megfelelnek.

Nem véletlenül írtam ezt a postot, hiszen teljes mértékben ajánlom a játékot, főleg ha van egy fölös 2000 forint, amit bele tudtok áldozni. Most hétvégén, egészen keddig a félmilliós facebook csoportot ünnepli a játék, úgyhogy dupla XP jár minden meccsért. Érdemes like-olni, mert kaptok ingyen 250 aranyat. Plusz ha keresgéltek a neten, akkor lehet még találtok olyan akciót, ahol kaptok egy ingyne spinfusor-t a soldier-hez (utility pack biztos van, de az használhatatlan). Ha itt regisztráltok, akkor én is kapok XP-t ha eléritek a 6-os szintet, plusz lehet ti is kaptok valamit (ez lehet, hogy csak városi legenda, szerintem egy próbát megér, nektek nem tart semeddig).
VGB