..mert kell, hogy legyen legjobb. Kell egy kedvenc. Mullkori posotom olvasói (nem voltak túl sokan szerintem) tudják már, hogy a képzeletbeli lista elején három remekmű állt. Fallout, GTA Vice City és a Warrior Within.
A Falloutról már írtam egy postot, nem ragoznám tovább. Nem hibátlan játék, néhol igencsak ki tudja az ember rá mérgében szedni a haját. Függetlenül ettől kiváló játék, de mégsem a legjobb a listában. A Vice City-t az löki vissza pár hellyel, hogy bár ugyan remek a hangulata, de az A.I borzalmasan rossz benne. Marad tehát az én nagy kedvencem a Warrior Within. Miért?

Mert egyszerűen zseniális! Sokan írtak már róla, ezerszer lerágott csont. Bár mernék fogadni, hogy a teszterek 90%-a csak olvasott róla és nem játszotta végig. Azt is tudom miért. A Pop szériából nekem is a WW demója volt az első, amit sikerült megszerezni.. Egyből megutáltam.. borzlom volt az irányítás, elsőre nem ment.. Félre is raktam gyorsan, ne is lássam többet. Telt múlt az idő és egyszer kaptam egy hengernyi játékot..kezdjük sorban gondoltam. A legfelső.. Pop Sot.. hmm.. "Megnézem" - gondoltam.. "ha ez is olyan vacak, akkor uninstall"..

Az első videótól majdnem leugrottam a székemről.. egyszerűen porfi munka. A mai napig emlékszem a szövegre, ahogy indít:

"Sok ember azt hiszi, hogy az idő, olyan, mint a folyó, ami gyorsan és biztosan halad előre, egy irányban… de én láttam az idő igazi arcát! Elmondom: rosszul hiszik! Az idő olyan, mint a háborgó óceán a viharban."

Végig játszottam tehát a Sot-ot és rengeteget szenvedtem vele. Borzalmas a kamerakezelés, a kombók teljes hiánya pedig kimondottan idegesítő. Remek játék, de ez borzasztó hiba..

.."de van egy második része.. áá.. félre raktam, hisz az sem megy jobban.." - mondogattam magamban.. Tévedtem..súlyosan tévedtem. A Warrior Wihinben megvan az ami a Sot-ból hiányzik. A harcrendszere olyan szinten veri meg az elődjét, hogy ha nem tudnám, hogy a folyatása akkor azt hittem volna hogy az első rész a második paródiája (persze ez csak vicc, ne vegyétek komolyan). Az irányítás hibáit valahogyan sikerült betanulnom a Sot alatt, ezért már nem okozott gondot. A kombók rengetegének hála, nem volt különösebben nehéz a játék most már egyből elkapott az a sötét hangulat, ami körülveszi.

"Ezt raktam én félre?!" 2004-ben mikor megjelent, nem volt már egy nagy szám a grafikája ( nem is értem hová lett a BG & E gyönyörű víz effektje belőle), de volt benne valami ami roppant módon el lett találva. Az első részben pont az hiányzott, ami itt meg volt adva. Miről beszélek? Arról, hogy ugye adott egy nagy palota, teli élőhalottakkal és csapdákkal. Nekem ez nem arról szól, ami az első részben kaptam. Ne legyen már nyakig színes egy ilyen téma. Igen, ez egy mese.. egy rém mese. Ahol a zombi nem porrá kéne váljon, hanem ha már neki esünk egy kardal, akkor igenis fröcsögjön belőle a vér, mert az reálisabb. Nehogy már egy csapdákkal teleszórt úton még egy vérfolt se legyen. Meg egy gyönyörű palota, annyi csapdával. Ez nekem az első részben paradoxon..

Szóval a WW pont olyan amit vártam tőle. Egyszerre gyönyörű és halálosan komoly. Minden pillanata teli van az elkeseredéssel és a nyomasztó fájdalommal a jelenben is de a múlt hangulata még ennél is jobb. Ahogy kigyúlnak a fények és a romos folyosók újra élednek, az valami elképesztően jó meg lett alkotva. A pályatervezés egy technikai remekmű, minden apróságnak megvan a szerepe minden idősíkban. Még nem is sejtjük hogy egy-egy léc vagy egy oszlop később (előbb..) milyen fontos lesz.

Az idő szeszélyes háborgó óceánja itt is megmutatja magát. Viszont itt a fejlesztők tovább mentek és bevállalták hogy egyszerre több idősíkban is megírják a történetet. Eljátszottak a lehetőséggel, mi volna ha találkoznál magaddal.. ehhez is kellett a többek között a remek pályaterv. de hogy is lehetne tökéletesen összemosni a két sztorit? Hát így.. két játék egyben Egy pálya, mégis ketté osztva, 2 idősíkban megteremtve.

Mindez persze semmit nem érne egy jól ide illő zene nélkül. Nagy játék melle, óriási zene jár.. Egyből a legjobbat.. Godsmack. Ők aztán tudják mi kell a daraboláshoz.. kemény dark metal. Most akinek ettől megy el a kedve rögtön, annak van egy jó hírem: az ilyen jellegű kritika alaptalan vád. Aki hallotta már a zenéket játék közben, az tudja, hogy a Godsmack igenis tud keleties hangzást is varázsolni a gitár riffekben, másrészt nem ők feleltek a teljes zenei anyagért. Nekem meg van az OST, nem csak metál zene van benne, bőven van keleties hangzás is.

A szinkronhangok páratlanul jók, de a hangkezelő rendszer bőven hagy kívánni valót maga után..A minduntalan szétcsúszó szinkron idő borzalom.

A sztorit mindenki jól tudja már kívülről: Az Azadba vezető úton nem jól sülnek el a dolgok. Sharamann király fia, Perzsia hercege bizonyítani kíván az apjának, aki éppen egy új különleges ereklyét kapott. Egy homokóra és egy tőr. Nem vérrel akar bizonyítani, így enged a kísértésnek. Nem sejti, hogy amit tenni készül az nem a kívánt hatást hozza..
Önfejű, makacs és gőgös.. Nincs bűntudata lemészárolt városért, csak a hatalom vágy ami motiváltja..

"Azt hiszed, hogy megbántva éreztem magam, amikor körbenéztem a város pusztulásán, amit mi okoztunk? Ha azt gondolod, hogy egy ilyen jó munkát hamar pokollá lehet tenni, akkor tévedsz…"

"A homokórában olyan csoda van, amit még egy élő ember sem látott!"


Bizony olyan, nincs párja az Idő homokjának.. élő ember soha nem látta, mivel aki látja az nem élte túl.. Szegény hercegünk jól pofára esik, nem éppen a kívánt hatás egy halhatatlan hadsereg, aki ugyan legyőzhetetlen, ám de nem kezelhető.. Mázli hogy nála van a tőr, mert másképp bizony csatlakozna a díszes felvonuláshoz.

Eljutva a homokórához végső megoldásként visszapörgeti az időt és látszólag minden rendbe is jön. Az alternatív látszólag megfelelő idősík megszületik. Vele együtt Dahaka is.. mivel kedvenc hercegünk csúnyán bele piszkált a dolgokba és igencsak zombi kéne már legyen.

Ezzel a "pozitív" képpel indul a WW. Vissza kell tehát ismét térni a régi módszerhez.. ha nincs homok, nincs baj.. csak hogy van két apróság:

"Most egy megállíthatatlan szörny üldöz, és el fog kapni. Szembesít majd a végzeteddel.."
".. és még ha el is jutsz a szigetre, ott szembe kell nézned az Idő császárnőjével!"


Már maga az oda út sem éppen zökkenőmentes.. még jó hogy Dahaka elég hülye és a hajóra nem jön elénk..(meg fél a víztől ugye), ,mert rendesen ráfáznánk ha itt üldözne..

Már várnak minket, hisz tudja jól a császárnő, hogy közeleg a vég, így megpróbál hát megállítani.. Teszünk egy kis kirándulást, a tenger fenekén hát.. kellemes meleg lehet a víz. hisz hercegünk minden gond nélkül megszáradva ér partot.. (ez mekkora marhaság.. ).

Behatolunk az erődbe, ami az elátkozott szigeten áll és az úrnő színe elé járulunk. Persze nagy naivitásunkban, most is férfi győz a hercegben, nem az ész.. majd kiszúrja szemét a fő gonosz, de nem venné észre hanem egyenesen belefut az előkészített csapdába.

"Mind a ketten meg akarjuk változtatni a sorsunkat"

..és mint tudjuk sikerül is, valakinek biztosan. Az időn és a csapdákon át küzdve az életünkért. Legalább egyikünknek.. és a kellemes kis szigetet hátrahagyva, mehetünk is haza. Otthon édes otthon.. kár hogy ez sem jött össze..jól elkéstünk.

Újdonságként szerepel a játékban az átalakulás. Vagyis két herceggel fogunk nyomulni, ha tetszik ha nem. Nekem nagyon pozitív az itteni "Dark Prince".. Nem mintha a külsőn kívül, sok új lenne benne, de kellett a hangulathoz egy ilyen alak.

A fejlesztők meghagyták a titkos folyosókat is, melyeken át a hercegünk nagyobb életerőre tehet szert, ami nem csak azért hasznos mert így kisebb az esély egy elhalálozásra, hanem mert ez a kulcs a második végkifejlethez.
E-mellé bekerültek még a játékba titkos fegyverek is, melyek többnyire viccesek, ám van egy köztük, ami igen hatékony, illetve van egy ami feltölti az életünket.

Szóval nincs hiány extrákban sem. Ha már extrák: ha sikerül végigvinni a játékot, akkor különböző videók és képek válnak elérhetővé extraként. Többek között megnézhetjük kitől kapta herceg tetkóját, láthatjuk hogy készült az első játék stb. Ez a tartalom persze attól függ, hogy a 3 cd-s kiadás vagy a dvd-s verzió van birtokunkban.

Egy szó mint 100 nekem ez a játék a csúcs most és az is marad egy darabig. Végső értékelésem mégsem ilyen pozitív. A számtalan hiba, amit most nem emlegetnék újra javításért üvölt, csakhogy ez lehetetlen. Súlyos hiba, nagyon súlyos..

Játék élmény: 10/10
Grafika: 8/10
Zene: 10/10
Irányítás 4/10