A mesterséges intelligencia kora hivatalosan is beköszöntött, ma már lassan ott tartunk, hogy a leghétköznapibb teendőink során is az AI-hoz nyúlunk – például már egy ideje az okostelefonokban is megtalálható, de kacérkodik vele a streaming, a játék- és filmipar, sőt, a legnagyobb tech-vállalatok is. A ChatGPT, a Gemini és a többi AI-program szép lassan az életünk részévé vált és félelmetes belegondolni, hogy mi mindent hozhat még a jövő. Az AI által generált tartalmak elárasztják az internetet, újabb és újabb Facebook-csoportok születnek a témában, és még a Meta vezető tanácsadói is elismerték, hogy nem tudják, hogyan kezeljék ezt a helyzetet.
(Igen, ez egy teljes mértékben AI által generált videó)
Michael Lingelbach, a Hedra vezérigazgatója szerint a technológia nem csak több AI-szemetet hoz létre, hanem a lehetőségeket is bővíti. „Soha nem volt még lehetőség arra, hogy az emberek ennyi érdektelen tartalmat készíthessenek” – mondta. „Most csak több lehetőség van arra, hogy különféle érdektelen tartalmakat, de akár többféle igazán érdekes tartalmat is létrehozzunk” – tette hozzá. Henry Ajder, a Facebook és az Instagram tulajdonában lévő Meta AI-szakértője és politikai tanácsadója a CNBC-nek adott interjúban elmondta, hogy a cégüknek fogalma sincs, hogyan kellene kezelni ezt a helyzetet és elismerte, hogy a rengeteg AI-szemét elburjánzásának korszaka elkerülhetetlen. „Még ha a tartalom informatív is, és valaki talán szórakoztatónak vagy hasznosnak találja, úgy érzem, hogy egy olyan korszakba lépünk, amikor lassan már nem lehet felismerni, hogy mi az, ami ember alkotta, és mi az, ami nem” – jegyezte meg a szakértő.
A borítókép illusztráció