Noha botorság lenne azt mondani az exkluzív jellegét időközben elveszítő Gears of War-ra, hogy horrorjáték, azzal azért minden rajongó egyetért, hogy az Epic Games 2006-ban megjelent TPS-e sokkal komorabb atmoszférával rendelkezik, mint a későbbi felvonások. Bár még a második rész is megőrizte az Xbox 360 érára jellemző szürkés, barnás színvilágot, a harmadik felvonás már valamivel élénkebb színekkel operált, a The Coalition címei pedig még tovább bővítették a palettát. Az előzményként funcionáló Gears of War: E-Day kapcsán már korábban megtudhattuk, hogy a készítők igyekeznek visszatérni a horrorisztikus gyökerekhez, aminek bizonyára nagyon fognak örülni az eredeti alkotás rajongói, köztük annak művészeti igazgatójával.

Jerry O’Flaherty az FRVR-rel beszélgetve értekezett arról, mennyire boldog, amiért a franchise visszakanyarodik a sötétebb tónushoz, az attól való eltávolodást pedig egy Alien párhuzammal szemléltette a művész. „Ha a Gears [of War] 1-et tekintjük a Nyolcadik utas: a Halálnak, akkor a sorozat többi része A bolygó neve: Halál” – fogalmazott a volt vezető, utalva ezzel arra, hogy míg Ridley Scott sci-fije a horror kedvelőit célozta, addig James Cameron inkább az akciófilmek szerelmeseinek szánta az 1986-os remekművét.

Ahogy azt már említettük, a Gears of War nagyon messze áll attól, hogy horrorjátéknak nevezzük, de azért akadtak olyan szakaszai, amik nem az ijedőseknek készültek – az esti részek például bőven kimerítik a rémálom fogalmát. Bízzunk benne, hogy a pompásan festő Gears of War: E-Day valóban elhozza a jó értelemben vett sötétséget, hiszen Dom és Marcus első megpróbáltatásai szinte megkövetelik, hogy feketével és szürkével fessék őket.

A borítóképek forrása: Gears of War, Xbox