A GPG a bevezetőben említett útkeresések időszakában van: az „állóvíz” letudva, lévén kész a SupCom kiegészítője és jó ütemben halad a Space Siege fejlesztése, így aztán jöhet pár igazán merész döntés. Az első tényleg nagyon kockázatos: a srácok úgy döntöttek, új fejezetet nyitva a cég életében ezentúl maguk adják ki játékaikat. Bátor lépés, de ha bejön, nyilván sokkal nagyobb mozgásteret, szabadságot biztosít a fejlesztésben – drukkoljunk nekik, hogy sikeresen legyen a vállalkozás!

Chris Taylorék menetelnekNem ez az egyetlen olyan hadművelet, mely azt mutatja, hogy a „gázüzemű” srácok beindították a motorokat, hisz a GPGNet is egyre több szolgáltatást nyújt: immár nemcsak a multiplayer meccseknek és ezek közösségének ad otthont, de december közepén kiadták első „casual game” terméküket is SudokuMP címmel, mely a jól ismert és népszerű játékot némi többszemélyes, kompetitív megoldással bolondítja meg. Jelenleg 206 ezer regisztrált tag használja a hálózatot, és a lejátszott meccsek száma (melynek nagy részét persze a SupCom csatái teszik ki) túl jár a félmillión. Miután a közelgő Space Siege multija is a GPGNeten lesz használható, a srácok idén némi ráncfelvarrást eszközölnek rajta, és új szervertechnológiát tolnak alá, hogy kibírja a reménybeli rohamokat.

Chris Taylorék menetelnekA másik döntés, mely jelen cikkecske alapgondolatát jelentő útkereséshez kapcsolódik, a korábban beharangozott Demigod, mely a GPG két említett kedvenc műfajának ötvözete. Miután a részletekkel ugye meg kell várnunk a GfW magazint, egyelőre annyit árultak el a fejlesztők, hogy két hőstípusunk lesz, és a választás meghatározza a játékstílusunkat is: aki az Assassin mellett dönt, leginkább akció/RPG stílusban vitézkedhet, aki pedig a Generalra voksol, erősebben a stratégia/RTS vonalon haladhat. John Comes, a játék főtervezője elmondta, hogy az alapötletet népszerű, egy hősre építő RTS-modok, mint a Defense of the Ancients (DotA), Footmen Frenzy és néhány WarCraft III „tank mod” adták, ezeket fűszerezték meg csapatalapú, belső nézetű mechanizmussal, á la Battlefield és Team Fortress, a „puzzle” végső elemét pedig a remekül skálázható SupCom motorja jelentette. Már a Demigod koncepciós fázisa előtt egy évvel eljátszottak a fiúk egy, erre az erőműre építkező fantasy cím gondolatával, és azzal, hogy elszakadhattak a keményvonalas RTS-modelltől, megkapták azt a fajta kreatív szabadságot, amely beindította a fejlesztést. A cucc „white boxing” elven – minimális művészi tartalommal, tehát a pályaelemek csak különféle alapobjektumok, a textúrák jórészt még hiányoznak, stb. -, már teljesen játszható, sőt az alap kiegyensúlyozások is megtörténtek, és rengeteg meccset lenyomtak már a stúdióban, így tényleg jó ütemben halad a projekt a reménybeli 2008 őszi megjelenés felé.

Sajnos a Demigoddal kapcsolatban csak a fent látható két apró képpel szolgálhatunk, ám a CES-nek hála – ahogy tegnap ezt be is harangoztam - befutott egy videó a Spece Siege-ről (alant ennek képei), melyben bepillanthatunk a játékmenetbe, mintegy két és fél perc elejéig. Nem nagy durranás így első blikkre, de nekem tetszik, erőteljes Space Hack / Alien Shooter: Vengeance beütésű Dungeon Siege hangulat, utóbbi személyes kedvencem, előbbiekkel is jól elvoltam, úgyhogy én nem mondok neki nemet, meglátjuk, mi lesz belőle.