• A Warpath a King of the Hill többjátékos mód újragondolása lesz
  • Ebben az elfoglalandó „domb” folyamatosan mozog
  • Ezzel ellentétesen egy démonná alakító rúna fog a pályán körözni
  • A játék alatt kiérdemelhetünk úgynevezett Hack Module-okat
  • Ezek apró segítséget nyújtanak a multiplayer alatt
  • A Hack Module-ok nem részei semmiféle mikrotranzakciónak

A Bethesda a saját blogján árulta el, hogy az új Doomban visszatér a klasszikus Doom egy igen közkedvelt többjátékos módja, a King of the Hill. Igaz, az új játékban Warpath lesz a neve, és kicsit meg is csavarták a történetet. Ebben ugyanis a „domb”, azaz az elfoglalandó pont folyamatosan cirkál egy előre kijelölt ösvény mentén, körbe-körbe a pályán. Mindeközben az útvonal ellenkező oldalán egy démonná változtató rúna köröz.

A játékosoknak tehát el kell majd dönteniük a fedezékek nélkül, gyors, intenzív meccsek kellős közepén, hogy mit szeretnének csinálni. Elfoglalni a dombot és megtartani azt? Megszerezni a rúnát és átváltozni a tengerészgyalogosok rémálmává? Esetleg csak ide-oda cirkálni a pályán, és levadászni mindenkit, aki a másik két lehetőség elérésén ügyködik? 

A Bethesda a Warpath mellett megismertetett minket a Doom egy másik új elemével, a Hack Module-lal is. Eme cuccot a játékban nyújtott teljesítményük után kapjuk. Magyarán: minél többet játszunk, annál több egyszer használható Hack Module-t érdemlünk ki – viszont ez nem mikrotranzakció, egy kanyit nem kell fizetnünk érte, ezt igen erőteljesen hangsúlyozta a Betjesda. Hogy mi a hasznuk? Nos, különböző segítséget fognak nyújtani a mérkőzések folyamán.

A Supply Timer nevű Hack Module-lal láthatjuk, hogy mennyi idő múlva kerül vissza a pályára mondjuk egy páncél. Így nem kell ott strázsálni, hanem elmehetünk öldökölni, majd a kívánt időre visszatérhetünk, és felkaphatjuk az előttünk megjelenő páncélt. A Retribution Hack Module megmutatja annak a játékosnak a helyét és életerejét, aki utoljára legyilkolt. A Scout a spawn után egy rövid időre az összes ellenfél pontos helyzetét felfedi. A Vital Signs az ellenfelek életerejét jelzi ki egy-egy csíkkal a fejük fölött, míg a Power Seeker a közeli power-upokhoz mutat irányt.

Az egészben az a szép, hogy bár ezek a Hack Module-ok időhöz kötöttek, nem vesznek el elhalálozás esetén, egyszerűen leállnak. Respawn után persze újra aktiválódnak, ezzel felhasználhatjuk a maradék időt vagy, a respawn előtt aktiválhatunk egy másik Hack Module-t, így a halálunkkor futásban lévő maradék idejét eltárolhatjuk későbbre.

A Bethesda úgy érzi, a Hack Module-ok kellő változatosságot és újdonságot fognak nyújtani, amit a jó játékosok ügyesen kihasználhatnak, ugyanakkor nincs olyan nagymértékű hatásuk, hogy felborítsák a Certain Affinity-vel közösen elkészített többjátékos mód egyensúlyát.

A hírhez kapcsolódik még, hogy egyes források szerint a vásárlók a Doom mellé Xbox One-on ingyen és bérmentve megkapják a klasszikus első részt és a Doom 2-t. A forrás az ausztrál Xbox Store, ahol feltűnt egy rövid időre az új Doom, és az előrendelői csomag tartalmában ott a két régi epizód címe. Az Xbox Store szakijai azóta korrigálták a hibát.