Fogalmak:

Meccs: Olyan összecsapás melynek végeredményét a játék dönti el, pl. egy Tekken meccset az a játékos nyer, aki először nyer három menetet, a Marvel vs Capcom 3-ban pedig az a játékos veszít, akinek először veszíti el mindhárom karaktere az életerejét.

Játék: A sorsolás által meghatározott két játékos összecsapása. A verseny szabályaitól függően az a játékos nyeri a játékot, aki először szerez meghatározott számú nyertes meccset.

A verseny formátuma:

Vigaszágas verseny: A versenyből való kieséshez minden játékosnak két játékot kell elveszíteni. A verseny két ágra van bontva: nyertes és vesztes ág. Az első körben összecsapást (játékot) nyerő játékosok a nyertes, míg ellenfeleik a vesztes ágra kerülnek. A nyertes ág az egyenes kieséssel megegyezően bonyolódik, azzal a különbséggel, hogy a vesztesek mindig lekerülnek a vesztes ágra.

Egyenes kieséses verseny: A versenyből való kieséshez minden játékosnak egy játékot kell elveszíteni. A verseny egy ágrajzon zajlik, ez megegyezik a vigaszágas verseny nyertes ágrajzával. 

Injustice: Gods Among Us bajnokság a PlayIT-en!

Szabályok:

Oldalválasztás: A játékosok megegyezése alapján. Amennyiben a játékosok nem tudnak megegyezni, egy kő-papír-olló játékkal kell eldönteni, hogy ki melyik oldalon játszik.

Karakterválasztás: Kétféle módon lehet karaktert választani: sztenderd- és vak választás.

  • Sztenderd módszer: a játékosok, akkor választanak karaktert, amikor akarnak. Amennyiben valamelyik játékos már választott karaktert, nem lehet vak választást kérni.
  • Vak választás: „A” játékos elmondja egy szervezőnek, hogy melyik karaktert fogja választani, oly módon, hogy azt a másik játékos ne hallja. Ezt követően a „B” játékos karaktert választ, amit „A” játékos karakterválasztása követ. A szervező ellenőrzi, hogy „A” játékos valóban az általa szóban megjelölt karaktert választotta.

Megjegyzés: Alapesetben a sztenderd módszer alkalmazandó, a vak választást a játékosnak külön kell kérvényeznie. A vak választáshoz elegendő, ha csak az egyik játékos kéri azt.

A játék: Oldal és karakterválasztást követően indul a játék. A játék során a következő szabályok vannak érvényben:

  • A meccsnek akkor van vége, ha valamelyik játékos eléri a kívánt nyertes menetek számát.
  • Amennyiben valamelyik játékos eléri a kívánt nyertes meccsek számát, az eredmény jelentése az ő felelőssége.
  • A vesztes játékosnak jogában áll oldalt, karaktert stb. választani. A nyertes játékos ezek egyikét sem teheti meg.

Szabálytalanság: Bármiféle szabálytalanság jelentése a játékosok felelőssége, valamint erre csak nekik van lehetőségük (természetesen néző felhívhatja a játékos figyelmét a szabálytalanságra). Minden nem játékmenetet érintő szabálytalanságot (pl. a nyertes játékos karaktert változtatott) a meccs kezdete előtt kell jelezni. Ezt követően erre nincs mód, amennyiben emiatt játékmegállítás történik, az a játékos követ el szabálytalanságot, aki megállította a játékot. Az a játékos, aki megállítja a játékot (pl. Start gomb megnyomása) elveszíti az adott menetet/meccset (játéktól függően).

Egyéb:

Amennyiben elindult a verseny, a játékosok felelőssége, hogy elérhetők legyenek. Ha valaki a szólítást követő két percben nem jelenik meg, a játékot automatikusan elveszíti.

Az "elkerülhetetlen végzet" szabály: Amennyiben a játék megállításra kerül (pl. Start gomb megnyomása), de az egyik játékos támadása már betalált, és az a menet végét fogja eredményezni (pl. hosszabb animációjú támadás, ami folyamatosan okoz sebzést vagy csak az animáció végén), akkor a megállítás semmisnek tekintendő.

A játékosok közötti összejátszás szigorúan tilos, következménye a versenyből való kizárás.

Fenyegetés vagy erőszak alkalmazása szigorúan tilos. Ezek bármelyike esetén többet nem látunk szívesen egy Fight Club rendezvényen sem!

Joy és stick használata megengedett, amíg nem történik azok programozása vagy turbó használata. Ezek használata a versenyből való kizárást eredményezi.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!
1 2