Tegnap végre a mozikban is bemutatkozott a DCU, hiszen berepült a jól ismert Superman, akit ezúttal David Corenswet kelt életre – a beszámolók alapján nem is akármilyen módon. James Gunn legújabb rendezését kimondottan jó fogadtatásban részesítette a szakma (49 kritikát követően is 70 ponton áll Metacriricen), szóval eléggé úgy tűnik, hogy remek kezekbe került az új filmes univerzum, ám – ahogy azt a mondás is tartja – egy fecske nem csinál nyarat, szóval várjuk meg, milyen minőséget képviselnek a soron következő alkotások.

A szebb napokat is látott MCU kapcsán ugyebár elég sokszor felmerül, hogy struktúra és látványvilág terén is túlságosan hasonlítanak egymásra az egyes produkciók, ami ugyan erős sarkítás (az Amerika Kapitány: A tél katonája például merőben más élményt kínál), de tény, hogy sok a párhuzamot tudunk felfedezni egy-egy cím között. Nos, úgy fest, a DCU-t nem fenyegeti az a veszély, hogy ráaggatják a homogén jelzőt, Gunn ugyanis kihangsúlyozta, hogy bár az ő filmjét egyértelműen a Grant Morrison által jegyzett All-Star Superman ihlette, a későbbi alkotásoknak meglesz az önálló identitásuk és hangvételük.

„Számomra rendkívül fontos, hogy minden egyes projektnek meglegyenek a maguk sajátos jellemvonásai” – fogalmazott a DC Studios társelnöke az IGN-nel folytatott beszélgetés során. „Ez a film nagyon különbözik az R-besorolású, testhorrornak tekinthető Clayface-től, a Sgt. Rock filmtől [ami a jelek szerint továbbra is létezik – a szerk.], valamint a Supergirltől, ami ugyebár egy űrbéli fantasy. Ezek a filmek teljesen eltérnek egymástól” – tette hozzá, majd kiemelte, hogy ebből a szempontból a DC Comics-ot veszik alapul, ahol szintén megvalósulhatnak az írók és a művészek víziói. Mindez persze nem jelenti azt, hogy az imént említett opuszok is annyira jól sikerülnek, mint a Superman, ám ha más nem, lagalább a változatosság gyönyörködtetni fogja a közönséget. Ti tervezitek megnézni az első DCU-filmet?

A borítóképek forrása: Warner Bros., IMDb