Marvel’s Midnight Suns: Redemption DLC-játékajánló

Deadpool után Venom is csatlakozott az Éjféli Napocskák csapatához, és habár poénok terén nem vágja földhöz előző kollégáját, szinte minden másban jobban teljesít!

Meglepő gyorsasággal, kevesebb mint egy hónappal az első komolyabb DLC megjelenése után már neki is ülhettünk végigzúzni a másodikat. Avagy a Firaxisnál láthatóan nem lopják a NAPOT, és komolyan gondolták, hogy a megjelenést követő hónapokban megszórnak minket még egy adag karakterrel – Venom pedig jött, látott, és mindent összeszimbiontázott. Az alapjátékban a marék főellenségek közül ő volt az egyik, méghozzá Lilith agymosásának köszönhetően. Szerencsére Hulk és Wanda visszatért a jó oldalra, de Pókit azóta is kínozta a gondolat, hogy egykori fotóriporter társa milyen többszörösen hátrányos helyzetbe keveredett. Fel is kéri Huntert, hogy legyen oly kedves, és segítsen neki összekaparni a fekete trutymót a föld alól – egy méretes haranggal a fején –, ahol hagyták. A helyzet viszont bonyolódik, méghozzá többszörösen: nem elég, hogy Venom felett démoni erők rendelkeznek, közben már lényegében vámpírrá is változott, köszönhetően az előző DLC-ben elinduló szálnak. Habár Vörös Koponya lánya le lett győzve, és a Midnight Suns keresztbe is tett a vámpírkodós terveinek, szépen lassan kiderül, hogy a háttérben komolyabb játékosok mozgatják a szálakat. Az egyik ilyen figura éppenséggel Mephisto, egy démoni entitás, aki ezúttal besegít neked, még ha céljai és módszerei nem is a legtisztábbak.

Jó étvágyat!

A játékmenet nagyrészt nyilván maradt a régi, de Venom személye természetesen behoz pár újítást, a már megszokott kártyapakli mellett. Deadpool az En Fuego névre keresztelt státusz-effekttel jött, míg Venom a Ravenous (falánkság) speckó effekt birtokosa. Lényegében arról van szó, hogy Venom végtelen éhsége 0 és 3 értékek között mozog. Ha három, akkor majd' éhen veszik már, cserébe akkorákat sebez, mint a ház, viszont minden egyes sikeres „ölés”/ „étkezés” után veszít egyet ebből az értékből. Érdemes minél magasabban tartani ezt az effektet, és úgy telibe reccsenteni az ellent, egy-egy kör pihenés után. Persze könnyebb nehézségi szinteken ez annyira nem lényeges, de a karakter élvezhetősége jelentősen nő, minél nagyobb a kihívás – bár hasznosság szempontjából emiatt elég kettős lehet a megítélése. Személy szerint élveztem vele zúzni, a képességei is sokkal jobban bejönnek, mint Deadpool sablonos lődözése, és még az is Venom mellett szól, hogy képes az ellenfeleket egy-egy támadásával lekötni a talajra, kvázi mozdulatlanná téve őket. 

Extra tárgyként emellett kapsz egy szimbionta-bombát, amit használhatsz a harcokban, illetve a főhadiszállás (Abbey) is bővült egy igen hasznos dologgal: immár módosításokat végezhetsz a küldetésekben. Ez annyit tesz, hogy a küldetések előtt csökkentheted azok nehézségét, esetleg megváltoztathatod azt, hogy ki legyen az adott misszió vezetője. Ez nagyban megkönnyíti a karakterek farmolását, hiszen mostantól sokkal könnyebb összehozni egy neked 100%-ban megfelelő brigádot, és nem kell olyan karakterrel szenvedni, akinek a paklija/játékstílusa nem fekszik annyira. Emellett még extra jutalmakat is hozzácsaphatsz a küldetésekhez, mindezt egy kis játékbeli fizetőeszközért cserébe. 

Hosszra Venom kalandja nagyjából megegyezik a Deadpool DLC-vel, mégis sokkal több időt töltöttem el Eddie-t pátyolgatva meg a kártyáit farmolva és fejlesztve. Ebben a világban egyszerűen sokkal jobban működik a depresszív, bűnbocsánatért küzdő Eddie Brock. Ha a következő két kiegészítő (Storm és Morbius) is hasonlóan minőségire sikerül, akkor én csak jókat fogok tudni mondani a továbbiakban is a Marvel’s Midnight Suns-ról. Amitől tartok, az a vámpír téma kimerülése. Márpedig nem úgy néz ki, hogy nagyon más irányba kacsingatna a Firaxis – persze meglátjuk még, mit hoz a jövő!